Ministrul Lucian Bode, vizită de lucru în judeţul Bihor

Ministrul Transporturilor a efectuat, luni, 30 noiembrie, o vizită în judeţul Bihor pe teren pentru a evalua stadiul lucrărilor de reabilitare a Drumului Naţional 76 (Oradea-Beiuş) şi a Drumului Naţional 19E (Oradea-Marghita), precum şi punerea în trafic a Centurii Săcueni, deja finalizată, dar la care se mai efectuează, sub trafic, în zilele următoare, lucrări pentru siguranţa circulaţiei (montat parapeţi, semnalizare verticală şi orizontală).

Ministrul Lucian Bode a fost însoţit în teren de prefectul judeţului Bihor, Dumitru Ţiplea, de preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan şi de directorul general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan.

Şoseaua de centură a oraşului Săcuieni are o lungime de 7,623 de kilometri şi ocoleşte oraşul prin partea de est spre nord. Varianta de ocolire are ca scop scoaterea traficului de tranzit de pe DN19 Oradea-Satu Mare în afara oraşului, eliberând centrul oraşului de circulaţia rutieră intensă, inclusiv autovehicule de mare tonaj.

Proiectul a fost contractat iniţial în 2011, cu o firmă spaniolă, cu termen de finalizare 2013, dar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat abia în 2013, fiind reziliat în 2015 la un stadiu fizic de 53%.

CNAIR a reuşit, după patru ani, în 2019, să lanseze licitaţia pentru reluarea lucrărilor. Contractul a fost semnat în 30 septembrie 2019 între CNAIR S.A., prin DRDP Cluj, în calitate de beneficiar şi S.C. Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL CLUJ S.A., în calitate de antreprenor. Obiectivul contractului îl reprezenta remedierea lucrărilor existente şi finalizarea celor rămase în execuţie.

Şoseaua are două benzi, una pe sens, fiind construite şi un pod/pasaj peste calea ferată şi patru intersecţii giratorii (cu drumuri naţionale şi judeţene). Constructorul ARL Cluj a mai realizat podeţe, rampe, dispozitive de scurgere şi colectare a apelor, lucrări de drenuri, a montat rigole de acostament şi a relocat utilităţi apă-canal.

Proiectul are o valoare de 42.835.606,04 lei de fără TVA, prin POIM, 75% Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi 25% Guvernul României; avea alocată o perioadă de execuţie de 12 luni, perioada de garanţie fiind de 36 de luni.

Alte știri