Doar două din cele patru secțiuni ale liniei feroviare Cluj–Oradea au șanse reale să fie finalizate până în august 2026, astfel încât proiectul să mai poată beneficia de finanțare europeană prin PNRR, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Lucrările, începute în ianuarie 2024, vizează 166,5 km de cale ferată, împărțiți în patru loturi: Cluj Napoca–Aghireșu (30,41 km), Aghireșu–Poieni (36,53 km), Poieni–Aleșd (52,74 km) și Aleșd–Frontiera Ungaria (46,74 km). Primele două secțiuni, executate de asocierea RailWorks (Alstom și Arcada), au în prezent stadii fizice de 40% și respectiv peste 50%, însă progresul lunar este foarte lent.
Scopul principal al proiectului – electrificarea întregii linii – nu va fi gata până în 2026. Asociația atrage atenția și asupra întârzierilor din zona Gării Cluj-Napoca și a pasajului de la Tăietura Turcului.
După finalizarea tuturor lucrărilor, estimată pentru perioada 2028–2030, linia Cluj–Episcopia Bihor va permite viteze de 100–160 km/h, reducând timpul de călătorie Cluj–Oradea la aproximativ 2 ore și asigurând o rută modernă de transport marfă către Europa Centrală și Țările Baltice.