Documentul de planificare strategica a fost realizat de catre specialisti de la Institutul de Cercetari in Transporturi si de la Universitatea Politehnica din Bucuresti. A fost gandit pentru perioada 2016-2030 si e absolut necesar in vederea accesarii de fonduri europene, sustine viceprimarul Mircea Malan. Contine 22 de masuri considerate a fi prioritare in vederea cresterii mobilitatii atat in transportul de marfuri, cat si de persoane.
In document se vorbeste de reabilitarea infrastructurii rutiere din centrul municipiului Oradea dar si din zona de deal, de realizarea a doua poduri, unul peste Crisul Repede, intre strazile Plevnei si Szigligeti Ede si altul peste Peta, care sa lege Feldioarei de cartierul Ceyrat, precum si un nou drum de legatura intre Calea Bihorului si DN 19. Tot in planul de mobilitate se preconizeaza construirea de artere de circulatie intre Oradea si Baile Felix, Oradea – Paleu, respectiv Oradea – Fughiu prin Podgoria.
Investitii ar urma sa aiba loc si la calea de rulare a tramvaielor si pentru realizarea unei remize in partea de vest a orasului.
Planul de mobilitate urbana va fi supus dezbaterii publice luna viitoare, urmand apoi sa fie supus aprobarii CLO.