Părinţi din şapte ţări membre ale UE cer o lege pentru educaţia incluzivă a copiilor cu dizabilităţi

Foto: antena3.ro

Părinţi din şapte state membre ale UE, România, Belgia, Germania, Irlanda, Italia, Olanda, Ungaria, propun Comisiei Europene o lege europeană care să faciliteze accesul copiilor cu dizabilităţi în şcolile de masă, suport, programă adaptată sau profesor de sprijin.

„În primul rând i-am avea pe copii scoşi din şcolile speciale, unde ei sunt izolaţi, ar exista mecanisme de tranziţie către şcolile incluzive, profesorii ar începe să fie pregătiţi prin programe dedicate, să ştie cum să le predea, ar exista servicii de intervenţie timpurie în comunitate care să îi ajute pe copiii noştri să poată accesa şcolile, tehnologii asistive în şcoli, accesibilizare, programă adaptată, toate acele lucruri care există în ţările nordice şi SUA. În UE şi cu precădere în statele estice există o problemă foarte, foarte mare. Şi, în general, în UE, 40% dintre copiii cu dizabilităţi abia termină învăţământul gimnazial şi rămân fără nicio pregătire”, a punctat
preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, Mădălina Turza, potrivit agerpres.ro.
Ea spune ca, în România sunt 70.000 de copii cu dizabilităţi, dintre care aproape jumătate sunt izolaţi în şcoli speciale.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi este o organizaţie nonguvernamentală dedicată protecţiei şi promovării drepturilor copiilor cu dizabilităţi din România

Distribuie informația și pentru prietenii tăi:
Alte știri