Holul Bibliotecii Universității din Oradea a fost, marți, neîncăpător pentru cei peste o mie de tineri care au participat la evenimentul central al „Zilelor Carierei” – Târgul locurilor de muncă. Aflat la o ediție marcată de provocările economice ale momentului, târgul a reunit 17 angajatori, locali și naționali, din domenii diverse: de la producția de componente electronice, până la media și servicii.
„Mărturisesc că am avut emoții. E prima dată când, din cauza crizei economice, unii parteneri din mediul economic au ezitat să participe. Le mulțumesc firmelor care, în ciuda acestor vremuri dificile, au venit să-i cunoască pe studenții noștri și să-i sprijine în primii pași ai carierei lor”, a declarat psiholog dr. Adriana Borza, coordonatorul evenimentului.
Scopul principal al târgului rămâne neschimbat: facilitarea tranziției studenților spre piața muncii și observarea dinamicii acesteia pentru ca Universitatea din Oradea să-și poată adapta oferta educațională la cerințele reale ale angajatorilor.
Evenimentul a inclus și un workshop aplicat despre inteligența artificială, intitulat „Future Ready – Introducere în AI”, susținut de reprezentanții Celestica România. Participanții au descoperit cum va schimba AI-ul structura pieței muncii și au primit instrumente concrete pentru a se pregăti pentru noile provocări digitale.
La organizarea ediției din 2025 a „Zilelor Carierei” au contribuit Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera (CCSE), Asociația Alumni – Universitatea din Oradea și 23 de studenți voluntari. Evenimentele au fost sprijinite de două proiecte finanțate prin CNFIS-FDI:
- „Eficientizarea incluziunii sociale și extinderea accesului echitabil la învățământul superior” (CNFIS-FDI-2025-F-0090)
- „Optimizarea consilierii și orientării în carieră pentru o mai bună corelare cu cererea pieței muncii” (CNFIS-FDI-2025-F-0096)