460 de tineri cu vârste cuprinse între 15-24 ani s-au înscris în primul an de proiect la specializările gratuite Generația Tech Oradea. Aceștia vor învăța aplicat pe parcursul a 12 luni de zile, fie Digital Skills, fie Learn to Code, două specializări digitale care îi pregătesc pentru nevoile forței de muncă locale. Lansarea programului a avut loc miercuri seara, la Hotelul Ramada.
Programele au un format online, în regim de mentorat digital, dar includ și interacțiuni periodice fizice în oraș. Specializările de anul acesta sunt dezvoltate ca rezultat al dialogurile cu mediul antreprenorial, iar comunitatea sugerează că și-ar dori adăugarea chiar a unei a treia din 2020. Este vorba de marketingul digital, spune Paul Apostol, fondatorul Digital Nation. Potrivit acestuia, în viitorul apropiat, într-un spaţiu din Centrul orasului va fi dezvoltat un hub, spaţiu în care vor fi mutate activităţile fizice, offline.
Proiectul Generația Tech este realizat cu susținirea Google.org și a Ministerului Educației Naționale. Orașele participante în primul an de program, 2019/2020, sunt Alba Iulia, Oradea și Piatra Neamț.
Digital Nation este o organizație care desfășoară programe naționale de digitalizare prin formare avansată și antreprenoriat.