PMO: Direcția Arhitect Șef și-a prezentat raportul de activitate pe 2023

Direcția Arhitect Șef din cadrul Primăriei Oradea, aflată sub coordonarea viceprimarului Marcel Dragoș, și-a prezentat azi, 14 februarie, în cadrul unei conferințe de presă, raportul de activitate pe 2023.

„Așa cum se vede, Direcția Arhitect Șef are un volum de muncă complex. Pe lângă proiectele pe care le derulăm noi ca primărie, sunt cele ale cetățenilor, ale persoanelor juridice și ale instituțiilor. Ne bucurăm că o parte din servicii au devenit mai utile pentru cetățeni, respectiv eliberarea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire. Totodată, a fost eficientizată activitatea Comisiei de Urbanism și Amenajare a teritoriului”, a precizat viceprimarul Marcel Dragoș.

Față de anul trecut, se constată o scădere ușoară a numărului de certificate de urbanism, a autorizațiilor de construire și a autorizațiilor de desființare.

„Există într-adevăr o stagnare în contextul măsurilor economice de la nivel global și de la nivel de țară. În acest context, oamenii și-au prioritizat investițiile. În perioada 2018-2020 am asistat la o creștere spectaculoasă a investițiilor, acum este o perioadă de așezare. Astfel, în comparație cu anul 2023, numărul certificatelor de urbanism a scăzut cu 5,6%, a autorizațiilor de construire cu 8,8%, iar numărul autorizațiilor de desființare cu 6%”, a explicat arhitectul șef al orașului, Radu Fortiș.

În ceea ce privește autorizațiile de intrare în legalitate, ca efect al măsurilor administrative de descurajare a construcțiilor ilegale, se constată o menținere a tendinței de scădere a acestora. Numărul autorizațiilor de construire emise pentru această categorie de lucrări reprezintă 5,84% din totalul autorizațiilor emise pentru categoria clădiri, fiind în scădere față de anul trecut cu 28%.

Direcția Arhitect Șef a continuat și în anul 2023 să emită actele specifice în regim de urgență, activitate introdusă în cursul anului 2014. În acest sens, la solicitarea beneficiarilor, certificatul de urbanism (CU) se emite în două zile lucrătoare, iar autorizația de construire (AC) și autorizația de luare în folosință (ALF) în cinci zile lucrătoare.

Taxele percepute în anul 2023 au fost modice în comparație cu alte municipii: 200 lei pentru prima categorie de acte, iar pentru cea de a doua, 500 lei, respectiv 200 lei.

Certificatele de urbanism emise în regim de urgență reprezintă 28,11% din numărul total de certificate, ceea ce înseamnă numeric o creștere de aproximativ 300 de astfel de acte. Autorizațiile de construire emise în regim de urgență reprezintă 32,96% din totalul autorizațiilor, ceea ce înseamnă o creștere în procente de peste 7%, iar numeric peste 130 de acte.

În anul 2023, Direcția Arhitect Șef a emis în regim online 544 certificate de urbanism pentru clădiri, 33 pentru rețele și 32 pentru publicitate, în total 609 de certificate de urbanism emise online, respectiv 11,07% din numărul  total de certificate.

Momentan, este disponibilă emiterea actelor online pentru: certificate de urbanism, prelungire certificat de urbanism, anunț începere lucrări de construire, anunț finalizare lucrări de construire, certificate de nomenclatură stradală, autorizații de construire.

În cadrul Compartimentului Urbanism si Avize, au fost prelucrate anul trecut un număr de 4.478 documente, dintre care 2.395 sunt documentații analizate în cadrul Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului.

După analiza acestora, Comisia de Urbanism a emis 2.395 avize, dintre care 1.166 favorabile, 981 nefavorabile şi 248 consultative.

În cadrul comisiei CMUAT au fost analizate un număr de 337 documentaţii de urbanism: 124 PUZ-uri și 213 PUD-uri.

Distribuie informația
Alte știri