Anual, în data de 11 februarie se sărbătorește Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, număr gratuit,
rezervat doar apelurilor ce necesită intervenția imediată a serviciilor de urgență și care este valabil în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.
Gestionarea unei situații de urgență începe în dispecerat, locul unde este preluată, analizată și valorificată informația furnizată de apelant, pe baza căreia sunt alocate și organizate forțele și mijloacele de salvare.
În anul 2023, pompierii dispeceri ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bihor (ISU Bihor) și personalul medical din cadrul dispeceratului comun ISU-SAJ Bihor au gestionat 39.517 apeluri de urgență (în medie 108 pe zi), în creștere cu cca 18% față de anul 2022. Dintre acestea, 13.963 de apeluri s-au concretizat în intervenții operative ale subunităților de pompieri și ale serviciilor voluntare și private, în medie 38 de intervenții pe zi, din care 3.042 altele decât urgențe medicale. Totodată, au fost înregistrate 512 situații atipice, care nu au impus intervenția serviciilor profesioniste, acestea fiind direcționate către autoritățile responsabile.
Dispeceratul ISU Bihor are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, la orice oră din zi sau noapte, de a transmite urgent orice informaţie necesară gestionării situațiilor de urgență şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a inspectoratului. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie, apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.