Radare fixe, o cerință europeană care ar trebui să descurajeze comportamentul agresiv al șoferilor. Acestea nu au mai fost folosite la noi de peste 13 ani, iar România a ajuns țara europeană cu cele mai multe accidente rutiere grave şi decese. Specialiștii cer în primul râd sancţiuni mai aspre pentru vitezomani, dar şi îmbunătăţirea sistemului în care vor funcţiona radarele fixe.
„e-Sigur” este noul sistem integrat de detecție fixă propus de Ministerul Transporturilor. Presupune montarea unor rețele de camere video fixe pe autostrăzi, drumuri expres și drumuri naționale. Noul sistem a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență și, conform angajamentelor asumate, proiectul de lege ar trebui adoptat până la finele acestui an. CNAIR, în colaborare cu Poliția Română, ar trebui să facă sistemul funcțional în termen de 24 de luni de la intrarea în vigoare a noii legi.
Noile radare vor fi semnalizate: cu 500 -1000 de metri înainte, pe autostrăzi, cu 100 – 500 de metri dacă sunt în afara localităților și cu 50 -100 de metri, în localitaţi. Şi nu se vor limita doar la înregistrarea vitezei cu care circulă maşinile pe acel drum.