România este la coada Uniunii Europene, cu cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la testele PISA. Evaluarea internațională care arată cât de pregătiți sunt elevii la matematică, științe și citire. Suntem pe locul 47 din 79, iar 44% dintre elevi sunt analfabeți funcțional, adică nu înțeleg un text la prima vedere.
Elevii români merg la școală ca la un spectacol pe care sunt obligați să-l urmărească, deși nu le place și nu-l înțeleg, spune rectorul Universităţii din Bucureşti, Mircea Dumitru pentru digi24.ro. Potrivit fostului ministru al Educației din 2016, rezultate la testele PISA sunt efectul bâlbăielior și încercărilor eșuate de a reforma, în ultimii 30 de ani, sistemul de educație.
Comparativ cu ciclul anterior de testare, media internațională a înregistrat o ușoară scădere (citire/lectură – 487, față de 493, matematică – 489, față de 490, științe – 489, față de 493 în 2015).
Această tendință este înregistrată și în România: citire/lectură – 428 (față de 434 în 2015), matematică – 430 (față de 444, în 2015) și științe – 426 (față de 435). Scorurile înregistrate în 2018 sunt mai mari, însă, în raport cu rezultatele din anii 2006 și 2009, dar ușor mai mici comparativ cu cele înregistrate în 2015.