Studenții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) din cadrul Universității din Oradea continuă să impresioneze în competițiile internaționale. La ediția 2025 a concursului internațional „Challenge Kart Low Cost”, desfășurat la Galați, echipa de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR) a obținut locul II la categoria K.L.C. Electric.
Competiția a pus la încercare creativitatea, cunoștințele inginerești și abilitățile de lucru în echipă ale participanților. Studenții au avut sarcina de a concepe, proiecta și construi două karturi – unul electric și unul cu motor termic – în limitele unui buget prestabilit. Juriul, format din cadre universitare ale instituțiilor participante, a evaluat atât inovația tehnică, designul și execuția, cât și eficiența economică a proiectului.
„Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică, de design, dar și să justifice încadrarea în buget. Este un exercițiu complet de inginerie aplicată”, a explicat conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran, coordonatorul echipelor orădene.
Ce a făcut diferența în acest an a fost atenția sporită acordată aerodinamicii. „Am introdus o aripă spate – rar întâlnită la karturi – pentru a crea apăsare pe roțile din spate și a permite viteze mai mari în viraje”, a explicat Casian Toth. George Onaca a completat: „Pe lateral, am integrat carenaje care folosesc principiul ground effect, inspirat din Formula 1. Am prezentat chiar o lucrare științifică pe tema aceasta anul trecut.”
„A fost o provocare, dar prin munca în echipă și valorificarea atuurilor fiecăruia am obținut un rezultat excelent la categoria electrică, inovând semnificativ pe partea de aerodinamică”, a spus Maxim Dragoș, student în anul IV.
„Proiectarea 3D a fost esențială, mai ales în momentele critice, când unele componente au cedat sau au întârziat. Am găsit soluții chiar și în miez de noapte”, a adăugat colegul său, Mateaș Bogdan-Mihai.
Este al treilea an consecutiv în care echipele Universității din Oradea se clasează pe podiumul acestei competiții internaționale, organizată sub egida Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în parteneriat cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Franța.
„Performanța lor este cu atât mai remarcabilă cu cât participarea noastră este relativ recentă, iar sprijinul financiar a venit dintr-o singură sursă – sponsorul GOLDE Oradea, căruia îi mulțumim pentru susținere”, a declarat conf. univ. dr. Alin Pop, prodecanul facultății IMT.
Echipa câștigătoare a fost formată din:
George Octavian Onaca (Team Leader), Iulian-Cristopher Rațiu (Mechanic Manager), Dragoș Maxim (Aerodynamic Manager), Casian-Alexandru Toth (Electric Manager), Rareș Daniel Bronț, Bogdan-Mihai Mateaș (CAD Manager), Andrei Dobra, Cătălin-Samuel Caba, Andreea-Debora Popa (Finance Manager), Valentin Akom și Patrick Brazda.