Traseul viitorului drum expres Arad-Oradea va fi modificat pentru a permite extinderea unei mari investiţii

Traseul viitorului drum expres Arad-Oradea va fi modificat, după ce un mare investitor din judeţul Arad şi-a exprimat intenţia de a se extinde, astfel că autorităţile judeţene fac un ultim apel la investitori să anunţe cât mai repede dacă au planuri care le-ar putea fi afectate de respectivul drum. Este vorba despre HAI Extrusion, o companie care investeşte în România, prin sediul de la Chişineu-Criş.

Preşedintele CJ Arad, Iustin Cionca spune că a făcut o solicitare pentru modificarea traseului drumului expres, „astfel încât să nu pericliteze faza de extindere a companiei HAI Extrusion, respectiv generarea a sute de locuri de muncă”.

La începutul lunii octombrie, autorităţile au anunţat că traseul viitorului drum, stabilit de CJ Arad şi CJ Bihor, a fost avizat de Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Transporturilor, valoarea estimată a proiectului fiind de 1,38 miliarde euro.

„Ne dorim ca până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate să se finalizeze. Pentru asta, este important ca furnizorii de utilităţi să colaboreze cu noi. Ne dorim ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor care să poată începe lucrările. Durata de execuţie va fi de 36 de luni, deci în anul 2026 am putea deja circula pe drumul expres Arad – Oradea”, spunea, în 1 octombrie, Iustin Cionca.

Lungimea drumului va fi de 119 kilometri cu două benzi pe sens, cu 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri.

Şoseaua va trece prin localităţile Arad, Şofronea, Zimandu Nou, Şimand, Socodor, Chişineu-Criş şi Zerind, iar în Bihor va trece prin localităţile Avram Iancu, Ciumeghiu, Salonta, Mădăras, Cefa, Gepiu, Sânnicolau Român, Nojorid, Sântandrei şi Oradea.

Drumul expres ocoleşte municipiul Arad pe partea de nord-vest şi face joncţiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecţia variantei de ocolire cu DN 7.

Proiectul va fi realizat de cele două judeţe în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesare de fonduri europene nerambursabile.

Sursa: agerpres.ro

Distribuie informația
Alte știri