20 de startup-uri de tehnologie au fost selectate pentru a intra în următoarea etapă a programului de incubare Bright Labs Incubator 2022 by Make IT in Oradea

Asociația „Make IT in Oradea” a organizat în perioada februarie – aprilie 2022 etapa de preselecție din ediția a doua a programului de incubare pentru startup-uri de tehnologie Bright Labs Incubator. Etapa s-a încheiat prin selectarea a 20 de startup-uri care vor continua spre etapa de validare. Aceasta constă în ateliere de lucru și sesiuni de mentorare săptămânale.

Evenimentele de preselecție
În acest an evenimentele de preselecție au avut loc săptămânal pe durata a șase săptămâni și au fost gândite în așa fel încât să acopere categoria profesioniștilor în tehnologie din zonele geografice de interes. Formatul evenimentelor a constat într-o scurtă discuție condusă de către diferiți fondatori de startup-uri cu rol educațional sau inspirațional.Mai apoi, participanții au avut trei minute la dispoziție pentru prezentarea ideii în urma cărora au primit instant întrebări și feedback din partea juraților. La final au fost anunțate ideile care au acumulat în urma deliberării juraților suficiente puncte pentru a trece în etapa următoare.

Seria de evenimente a debutat cu Bright Labs Pitch Nights Oradea din 24 februarie, un eveniment dedicat fondatorilor de startup-uri orădeni și s-a concluzionat cu selectarea a 4 idei. Al doilea eveniment a fost Bright Labs Pitch Nights Cluj, în colaborare cu cei de la Cluj Startups. A avut loc în 3 martie, iar în urma acestuia au fost selectate 5 idei. Bright Labs Pitch Nights for Expats a fost dedicat românilor plecați în străinătate sau care s-au întors recent. A fost organizat în 10 martie și au fost selectate 3 idei. Bright Labs Pitch Nights Timișoara a avut loc în 24 martie, în parteneriat cu Cowork Timișoara și a fost primul eveniment de preselecție organizat în persoană. A fost selectată o idee. 2 idei au fost selectate și în urma evenimentului Bright Labs Pitch Nights for Tech Professionals, eveniment care a avut loc în 31 martie.

Bright Labs Hackathon a avut loc în 8 și 9 aprilie în Cetatea Oradea și a fost dedicat tuturor pasionaților de tehnologie și antreprenoriat care și-au dorit să rezolve probleme de interes local și regional prin soluții care să aducă un plus de valoare comunității. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu Primăria Oradea, Visit Oradea și SMURD Bihor, care au lansat provocări participanților înscriși. 13 soluții au fost prezentate la finalul Hackathon-ului, iar 10 dintre ele au fost premiate. Printre premiile oferite s-a aflat și șansa de a trece mai departe în etapa de validare a programului Bright Labs Incubator, iar 7 echipe au acceptat provocarea.

Astfel, din 36 de idei înscrise în cadrul evenimentelor de preselecție, 20 au fost selectate pentru următoarea etapă.

Categoriile ideilor selectate
Printre industriile ideilor selectate se numără smart city, medtech sau SaaS, industrii care au fost prezente și în ediția de anul trecut. Anul acesta au fost selectate și idei din zone cum ar fi web3, sustenabilitate și spațiu.
Mai exact, 5 dintre idei se încadrează la lifestyle, 4 idei la SaaS, câte 3 idei la smart city, web3 și medtech, câte 2 idei la inteligență artificială și turism, iar câte o idee la categoriile industriale, sustenabilitate și spațiu.

Ce urmează?
Etapa de validare constă în ateliere de lucru și sesiune de mentorare săptămânale și este structurată astfel:

Săptămâna 1 – Analizarea și prioritizarea riscurilor
Săptămâna 2 – Maparea problemelor
Săptămâna 3 – Schema oportunităților & Cum să conduci interviurile de validare
Săptămâna 4 – Crearea unui prototip
Săptămâna 5 – Lean Canvas & Construirea unui Pitch Deck
Săptămâna 6 – Exersarea Pitch Deck-ului

Cea de-a șasea săptămână va marca încheierea acestei etape din Bright Labs Incubator 2022 cu evenimentul Pitching Day, în cadrul căruia echipele își vor prezenta progresul și vor avea șansa să fie selectate pentru cea de-a treia și ultima etapă a Bright Labs Incubator, etapa de incubare. Echipele câștigătoare vor fi premiate cu 5.000 de euro pe care îi vor putea folosi în dezvoltarea ideii.

Despre Make IT in Oradea
“Make IT in Oradea” este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT. Inițiativa este construită pe trei direcții:

  • Dezvoltarea abilităților antreprenoriale și consolidarea comunității de startup-uri
  • Finanțări și facilități fiscale pentru companii de IT
  • Păstrarea și atragerea talentelor prin acordarea de burse pentru elevi și studenți, și integrarea lor în comunitatea locală de startup-uri.

Descoperă mai multe: https://www.makeitinoradea.ro/

COMPANIE DE TRANSPORT INTERNAȚIONAL MĂRFURI ȘI LOGISTICĂ din Parcul Industrial Borș
ANGAJEAZĂ ECONOMIST SENIOR
CONDIȚII
Absolvent studii superioare economice
Vechime minim 5 ani in domeniu, cuprinzând toate aspectele activității financiar-contabile
Cunoșterea temeinica a legislației financiar-contabile in vigoare
Cunoștințe de operare MS Office (Word, Excel);
CV se trimite la adresa angajări@inovativlogistic.ro, pentru programare interviu

Alte știri