20 ianuarie:”Lunea cea tristă” sau strategie de marketing

Foto: rtv.net

Blue Monday,  „Lunea cea tristă” sau „Lunea Albastră” este numele dat zilei de luni din cea de-a treia săptămână a lunii ianuarie. Aceasta este considerată către superstioși ca fiind cea mai deprimantă zi a anului.

Numele de „Lunea cea tristă” a fost atribuit pentru prima dată acestei zile în 2005, de către compania Sky Travel, în cadrul unei campanii de publicitate, scrie Wikipedia. Apoi, acestei date i-au fost atribuite mai multe conotații negative sociale: schimbarea vremii, ghinion la bani, etc.

Psihologul Cliff Arnall a creat și o formulă matematică elaborată pentru a calcula cele mai deprimante zile ale anului. El a luat în considerare vremea, facturile la utilități, datoriile, nivelul motivațional, precum și faptul că majoritatea oamenilor urăsc zilele de luni.

Savanții nu sunt de acord cu această teorie, notând că a fost doar o strategie de marketing din partea Sky Travel, care avea scopul de a-i face pe oameni să-și cumpere bilente pentru vacanțe cu destinații exotice și însorite.

Distribuie informația
Alte știri