CFR SA a transmis către SEAP, în vederea verificării şi validării, documentaţia de atribuire aferentă proiectării şi execuţiei celui de al doilea proiect major, finanţat din PNRR – „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, potrivit unui comunicat.
Valoarea obiectivului de investiţii, conform indicatorilor tehnico-economici este de 7,977 miliarde de lei, fără TVA.
„Proiectarea şi execuţia lucrărilor se face pe 4 (patru) loturi, delimitate geografic, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş; Lot 2 Aghireş – Poieni; Lot 3 Poieni – Aleşd; Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria”, se menţionează în comunicat.
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici.
Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului.
Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.