Se lansează licitația pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea

CFR SA a transmis către SEAP, în vederea verificării şi validării, documentaţia de atribuire aferentă proiectării şi execuţiei celui de al doilea proiect major, finanţat din PNRR – „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, potrivit unui comunicat.

Valoarea obiectivului de investiţii, conform indicatorilor tehnico-economici este de 7,977 miliarde de lei, fără TVA.

„Proiectarea şi execuţia lucrărilor se face pe 4 (patru) loturi, delimitate geografic, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş; Lot 2 Aghireş – Poieni; Lot 3 Poieni – Aleşd; Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria”, se menţionează în comunicat.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului.

Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.

Distribuie informația
Alte știri