Hotărârea pentru ultimele exproprieri de culoar necesar în judeţul Sălaj pentru Autostrada Transilvania a fost adoptată în şedinţa Executivului, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Este vorba de sectorul dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău (lung de 13,5 km, în valoare de 384 milioane de lei). Antreprenorul a depus deja proiectul pentru autorizarea lucrărilor, iar în următoarele săptămâni vom emite autorizaţia de construire şi vor începe lucrările (18 luni – termen de execuţie)”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia şi pe alte sectoare ale acestei autostrăzi, dintre Cluj şi Oradea, sunt veşti bune. „Spre exemplu, pe Nădăşelu-Mihăieşti, în capătul dinspre Cluj, unde se lucrează intens, din această primăvară. Celelalte sectoare sunt fie cu contracte semnate, aproape de debutul lucrărilor, fie în licitaţie”, a transmis Drulă.
La sfârşitul lunii martie, ministrul Transporturilor anunţa că a scos de la sertar proiectul Autostrăzii Braşov- Făgăraş, care este o parte din Autostrada Transilvaniei, şi a lansat la momentul respectiv licitaţia pentru proiectul tehnic. Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – a fost scos la licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate şi pentru elaborarea proiectului tehnic.
Autostrada A3 este o autostradă în construcţie, ce porneşte de la Bucureşti şi ajunge până la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borş. Autostrada va lega oraşele Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Turda, Cluj-Napoca, Zalău şi Oradea. Lungimea totală planificată a autostrăzii este de 584 km. La elaborarea planului iniţial, autorităţile române au împărţit Autostrada A3 în două proiecte independente: Autostrada Bucureşti–Braşov şi Autostrada Braşov–Cluj–Borş, intitulată şi Autostrada Transilvaniei, punctul comun fiind oraşul Braşov.