A ajuns în Episcopia Bihor al doilea tren electric care va circula și pe linia ferată Oradea – Cluj Napoca, după electrificare / Cum arată pe interior

Al doilea tren Alstom Coradia Stream din comanda de 37 de unități a Autorității pentru Reformă Feroviară a ajuns vineri în România.

”Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Această ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare.

Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române. Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste. Cum se testează un tren nou? Testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Normele tehnice naționale de siguranță, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele trenului – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare.

Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri”, se arată într-o postare de pe contul de Linkedin al Alstom.

otrivit Asociației Pro Infrastructura, producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.

Experiența este diferită față de orice alt tren aflat în circulație astăzi în România: unul modern la care problemele cu clima sau curățenia ar trebui să fie istorie, fiind proiectat pentru o întreținere ușoară.

Distribuie informația
Alte știri