Activități dedicate Zilei Europene a Limbilor la Liceul Ortodox ”Episcop Roman Ciorogariu” Oradea

Sărbătorită în fiecare an pe data de 26 Septembrie începând cu anul 2001, Ziua Europeană a Limbilor a fost marcată si în acest an cu multă bucurie, încântare si interes de către elevii Liceului Ortodox “Episcop Roman Ciorogariu”. Bonjour, Hallo, Olá, Ciao, Ahoj! – acesta a fost mesajul pe care elevii l-au transmis în cadrul activităților desfășurate în săptămâna care a trecut. Mici si mari, elevii si-au dat mâna pentru a marca importanța cunoașterii si învățării limbilor străine. Accentul a fost pus si de această dată pe diversitatea lingvistică si culturală din Europa si pe dezvoltarea unor abilități de comunicare eficientă între oameni.

O parte din elevi au participat la o activitate desfășurată sub formă de prezentare si dezbatere în limba engleză, pe Zoom, împreună cu elevi si profesori de la școlile partenere din Bulgaria, Italia, Letonia si Polonia. Elevii s-au prezentat si si-au exprimat opiniile în legătură cu un nou proiect Erasmus.

Copiii din ciclul primar au creat lap bookuri despre diverse țări europene si cuvinte specifice limbii respective. Au vorbit liber iar activitatea a avut un feedback pozitiv. Alți elevi au dat viață unor personaje precum Don Quijote, Pippi Sosetica, Motanul Încălțat, Scufiță roșie sau  Heidi din literatura europeană. Copiii au creat costume, s-au deghizat și au prezentat personajul în limba engleză, exemplificând însă și  limba materna a personajului. La nivel gimnazial si liceal elevii au prezentat diverse țări europene cu accent pe diversitatea lingvistică si culturală sub forma unor proiecte individuale sau în echipă, au participat la jocuri Kahoot, au participat la clubul de lectură organizat de Facultatea de Litere si au dezbătut mesajul unor melodii europene.

Vânătoarea de comori a fost bine primită atât în rândul elevilor de liceu care au acceptat provocarea de a parcurge un traseu bine stabilit pe Calea Republicii pentru a găsi bucățile de puzzle care mai apoi să întregească un obiectiv turistic dintr-o tară europeană cât si în rândul elevilor de gimnaziu care au fost motivați să răspundă diferitelor provocări cu specific limbilor europene. Copiii au fost provocați să salute în cât mai multe limbi europene,  să interpreteze un cântec de copii în mai multe limbi,  să menționeze feluri de mâncare specifice anumitor țări,  să scrie un scurt poem utilizând cuvinte din mai multe limbi sau să  danseze un dans  tradițional dintr-o țară europeană. Liceenii au interpretat melodii in franceză sau germană, au dansat un dans tradițional dintr-o țară europeană, au dialogat pe o temă propusă în limba engleză, au citit cele mai lungi cuvinte din limba germană si olandeză, au identificat sporturi si mâncăruri tradiționale din diferite țări, au citit fraze care încurcă limba (Virelangues, tongue twisters) sau au răspuns unor ghicitori amuzante.

Prof. Paula Roiti

Distribuie informația
Alte știri