Au început lucrările pentru lărgirea Podului Dacia la trei benzi pe sens

Luni, 23 septembrie au început primele lucrări necesare pentru lărgirea Podului Dacia, acestea având loc în cadrul proiectului „Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru”.

„Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulația în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai”, a spus viceprimarul Florin Birta.

Lucrările au început cu crearea rampei de acces pentru lucrările care se efectuează dedesubtul podului, demontarea parapetelor pietonale și decopertarea trotuarului. În continuare se vor executa următoarele: mutarea provizorie a rețelelor existente sub trotuare, pe trotuare; refacerea căminelor tehnice existente; refacerea trotuarelor și a benzilor 1 la dimensiunile proiectate; demolări în spatele zidului, sub placa de racordare și refacerea hidroizolației verticale.

Contractul de lucrări pentru proiectul „Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru” a fost semnat la sfârșitul anului 2018 între Municipiul Oradea și asocierea formată din: S.C. FREYROM S.A. – lider de asociere executant, S.C. PROCONS GROUP S.R.L. – asociat / executant , S.C. INTEGRATED ROAD SOLUTIONS S.R.L. – asociat/proiectant, S.C. ELECTRO EXCEL GREEN CONSULTING S.R.L. asociat/ proiectant și executant și S.C. ABED NEGO COM S.R.L. în calitate de terț susținător. Prețul contractului este de 14.511.433,94 lei (fără TVA), iar durata prevăzută pentru realizarea obiectivului este de 3 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuția lucrărilor. Partea de proiectare a fost realizată, ordinul de începere a lucrărilor fiind dat la data de 17.09.2019. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 17.09.2020.

În ceea ce privește, pasajul subteran, acesta se va realiza pe sub Bulevardul Magheru, pe direcția străzilor Aleea Ștrandului și Parcul Traian. Aici au fost realizate lucrări de deviere a rețelelor existente pe Aleea Ștrandului de către administratorii acestora și demolarea zidului de sprijin existent. În continuare, urmează să se execute trasarea noului zid de sprijin pe partea dinspre Hotel Continental Forum pe o lungime de 56 m. De precizat că rampa din Parcul Traian începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății, iar rampa de pe Aleea Ștrandului începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental.

Pasajul subteran va avea două rampe de acces, cu lungimea de 103,20 m spre Parcul Traian și 89,11 m spre Aleea Ștrandului. Rampele asigură tranziția de la suprafață la cota 4,33 m sub pasaj. Pasajul care va trece pe sub bulevardul Magheru are lungimea de 32,35 m, împreună cu rampele lungimea totală fiind de 224,65 m.

Distribuie informația
Alte știri