Bolojan vs Iohannis. Președintele CJ Bihor e liberalul cu cea mai mare vizibilitate organică pe Facebook, peste cea a președintelui României

Între 2019 și 2023 partidele au cheltuit 100 de milioane de lei pentru publicitate online pe teme politice, electorale și sociale. Cei mai mulți bani s-au dus către Facebook și Instagram – 80 milioane lei, urmați de Google și Youtube – 18 milioane lei. Peste jumătate din acești bani au fost cheltuiți de PSD, PNL și USR, potrivit Expert Forum.

Cu toate acestea, publicitatea online este o parte infimă din publicitatea politică. În 2023, partidele au cheltuit pentru primele 11 luni 110 milioane de lei pentru presă și propagandă din subvenții, însă în biblioteca de reclame a Facebook nu se regăsesc mai mult de 9 milioane.

Raportul conține însă și o analiză, pe partide, a postărilor organice (neplătite) și impactul pe care postările politicienilor îl au pe cea mai mare rețea de socializare. În Bihor, lider detașat la acest capitol este Ilie Bolojan care este liberalul cu cel mai mare impact organic pe Facebook, depășindu-l chiar și pe șeful statului, Klaus Iohannis, care are o tracțiune limitată pe social media în ultimul an.

Grosul conținutul creat de Ilie Bolojan e legat de activitatea sa drept președinte de Consiliu Județean. Postarea cu cea mai mare vizibilitate este legata de inaugurarea drumului Apusenilor care a avut un impact de 285 de mii de persoane.

Potrivit aceluiași raport Expert Forum, la PSD, Gabriela Firea și Marcel Ciolacu sunt cei mai populari politicieni pe Facebook ai PSD, fiecare având o audiență loială care reacționează constant știrilor transmise de aceștia. Premierul are parte de o creștere a popularității masive în 2023, de la 140 000 de urmăritori în ianuarie 2023 la 200 000 în noiembrie. Cițește raportul Publicitatea politică online: unde s-au dus banii & principalele teme

Distribuie informația
Alte știri