Calvarul călătoriei pe calea ferata. Trenurile care vin la Oradea din Arad sau Cluj circula cu viteze mai mici decat in secolul trecut

Trenurile românești sunt extrem de lente, cele IR având viteze medii de 54-58 km/h, iar cele Regio, de 37-40 km/h. De ce merg atât de încet? Totul se leagă de restricțiile de viteză și de întinderea lor, scrie hotnews.ro pe baza informatiilor furnizate de CFR Infrastructură.

Față de acum un deceniu timpii de parcurs au crescut și cu 25-30% pe unele magistrale și doar pe M800 București – Constanța s-au redus.


Pe magistrala 300, intre Oradea si Cluj Napoca, cei 152 de km se strabat cu o medie orara de 63 km de catre un tren IR iar in cazul garniturilor Regio vitea este de doar 38 km pe ora. Si mai lente sunt trenurile care circula intre Oradea si Timisoara. Astfel, pe linia 310 Timișoara Nord – Oradea –  exista 7 restricții de viteză cu o lungime cumulată de 12 km. Asta face ca cel mai rapid IR sa circule cu 59 km/ora iar un tren R atinge viteza de doar 37 km pe ora pe cei 121 kilometri dintre Arad si Oradea.


Toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps. 75% din șine, 65% dintre poduri, 50% din terasamente și cea mai mare parte dintre catenare au durata de viață expirată, avertiza în septembrie Asociația Pro Infrastructura.

 

 

 

 

Distribuie informația
Alte știri