Cât de fezabil este un TGV care sa treaca prin Oradea: „O fantezie”

Ideea construirii unei linii feroviare de mare viteză (TGV) între Budapesta și Cluj-Napoca, lansată de ministrul ungar al afacerilor externe, Péter Szijjártó, este considerată mai degrabă o declarație electorală de către specialiștii consultați de PressOne.

Profesorul universitar Gavril Köllő, care a fost responsabilul grupului de discipline „Căi ferate” la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, spune că un TGV între Cluj-Napoca și Budapesta este „o fantezie”. Pentru ca să existe un TGV între Cluj și Budapesta, întreaga linie ar trebui reconstruită, or eu nu cred că are cineva banii pentru așa ceva.

Ar presupune niște costuri enorm de mari. În Ungaria, până la graniță, problema ar fi mai ușoară, pentru că e câmpie.

Dar pe partea noastră, linia de la Oradea la Cluj a fost lăsată în paragină de 25 de ani. Ce TGV, când noi facem 2-3 ore până la Oradea?

Ideea construirii unei linii de TGV între Budapesta și Cluj-Napoca a fost lansată de ministrul ungar al afacerilor externe și comerțului exterior, Péter Szijjártó, după întâlnirea de la București de luni, 5 februarie, cu ministrul român de Externe, Teodor Meleșcanu. Citeste mai departe

Distribuie informația
Alte știri