Cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea intră în prelungiri

Foto: Asociația Pro Infrastructura, captura youtube

Termenul final pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), cel mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum, a fost prelungit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere până pe 29 decembrie 2023.

Termenul anterior pentru desemnarea câștigătorului a fost luni, 20 noiembrie.

La sfârșitul lunii august șapte oferte de la constructori din România, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de peste 7 miliarde lei, potrivit unui anunț publicat de directorul CNAIR, Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.

În mai 2023, licitația pentru lotul cu tunelul Meseș, cel mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, a fost suspendată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

La finalul lunii iulie, Compania de Drumuri a deblocat licitația suspendată, iar noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 28 august 2023. Etapa de evaluare a ofertelor a fost și ea prelungită inițial până în 20 noiembrie, iar mai nou până spre finalul lui decembrie 2023.

Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău care include și Tunelul Meseș, avea estimat un termen de realizare de 6 ani și jumătate.

Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Distribuie informația
Alte știri