Cornel Popa: La final de an şcolar, premianţi la abandonul şcolar

Suntem în plină perioadă de bilanţ şi evaluare a elevilor de clasa a VIII-a, dar şi a celor de clasa a XII-a, cărora le doresc putere de concentrare şi rezultate foarte bune la probele care îi aşteaptă în continuare! În acelaşi timp, suntem la bilanţ şi în ceea ce priveşte activitatea didactică şi efectele politicilor publice în educaţie puse în practică de Guvern.

De curând, Comisia Europeană a avertizat România în legătură cu rata îngrijorătoare a abandonului şcolar, care a trecut cu 6% peste media europeană. Abandonul şcolar este corelat cu nivelul de sărăcie, şi el în creştere. Toate aceste realităţi denotă faptul că Guvernul a eşuat în ceea ce şi-a propus chiar prin Programul de guvernare, respectiv reducerea abandonului şcolar şi chiar implementarea unui „Pachet Social Garantat”, care să garanteze deci egalitatea de şanse la educaţie tuturor copiilor. Să-mi spuneţi când aţi mai auzit ceva despre aceste măsuri care au arătat excelent pe hârtie în perioada de campanie electorală? Iar apoi să puneţi în oglindă aceste promisiuni cu imaginile şcolilor cărora le cade tavanul în plină capitală, cu imaginea grădiniţei în care un copil a căzut în fosa septică, cu sutele de grădiniţe cu grup sanitar în curte, în condiţii de igienă precară, şcoli neîncălzite şi copii care fac naveta kilometri întregi pe jos…

Aşadar, nu greşesc cu nimic dacă afirm că Ministerul Educaţiei trăieşte în sfere înalte, deconectat de la realitatea dură pe care o au de înfruntat copiii şi dascălii lor din oraşe până în satele din vârf de munte. Dacă satele se confruntă cu depopularea şi de multe ori au un învăţător la 2 clase diferite care lucrează în acelaşi spaţiu în acelaşi timp, în oraşe este bătaie pe locurile în şcoli, grădiniţe şi creşe. Aşa s-a ajuns la clase care depăşesc 35 de copii, cu mult peste media admisă.

Guvernul are de dat explicaţii şi mi-ar plăcea să văd un bilanţ la capitolul Educaţie în România, cu obiectivele clar stabilite în urmă cu mai bine de doi ani, bifate sau nu. Dacă tot analizăm performanţele şcolare ale elevilor la final de an, se impune în consecinţă şi o analiză similară a performanţelor Guvernului în ceea ce priveşte Educaţia în România, în continuare subfinanţată. Comisia Europeană a atras atenţia inclusiv asupra acestui fapt, cheltuielile în educaţie fiind dintre cele mai reduse în UE.

Închei declaraţia mea politică cu un gând bun către elevii care trec prin examene şi către profesorii şi părinţii acestora! Încă sper pentru ei şi pentru restul elevilor ca sistemul de educaţie din ţara lor să le ofere şansa unei pregătiri şcolare şi academice aşa cum merită!
Senator Cornel Popa
PNL Bihor

Distribuie informația
Alte știri