CSALB: Băncile au negociat mai mult şi s-au împăcat mai des cu consumatorii în 2023

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunţă că, în 2023, a primit 2.932 de cereri de la consumatorii care au solicitat băncilor şi IFN-urilor intrarea într-o negociere în cadrul Centrului. CSALB arată că în 2023 s-au adresat Centrului cei mai mulţi consumatori din ultimii 7 ani, iar băncile au acceptat cu 15% mai multe cereri de negociere decât în 2022.

Valoarea beneficiilor obţinute de consumatori în urma negocierilor cu băncile a depăşit anul trecut 3,3 milioane de euro. Beneficiile obţinute de consumatori din negocierea cu băncile s-au dublat în 4 ani. Peste 11,3 milioane de euro reprezintă suma totală a beneficiilor obţinute de consumatori în urma negocierilor purtate între 2016-2023 în cadrul CSALB.

”Ne aflăm în al 8-lea an de conciliere a relaţiei dintre consumatori şi bănci/IFN-uri, iar creşterea activităţii de la un an la altul demonstrează îmbunătăţirea continuă a mecanismului de negociere condus de conciliatorii CSALB şi disponibilitatea mai mare a băncilor de a rezolva problemele întâmpinate de consumatori. În plus, creşterea numărului de procese în care părţile doresc o rezolvare amiabilă confirmă principalul motiv al înfiinţării CSALB: acela de a le oferi consumatorilor şi instituţiilor financiar-bancare o alternativă la instanţa de judecată. Românii  îmbrăţişează tot mai des această soluţie rapidă şi fără costuri pentru ei. Sunt multe cazuri în care oamenii şi-au rezolvat problema cu banca în una sau două zile. Practic, după ce au petrecut câteva minute completând cererea pe site-ul CSALB, consumatorul a primit răspuns de la bancă în aceeaşi zi. A urmat deschiderea unui dosar de conciliere, în care conciliatorul a propus imediat o soluţie. Aceasta a fost acceptată de ambele părţi, iar cazul s-a încheiat câteva ore mai târziu, după schimburi de emailuri şi discuţii telefonice. Această deschidere şi disponibilitate manifestată de unele bănci comerciale contribuie la consolidarea încrederii întregului sistem bancar”, spune Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Distribuie informația
Alte știri