Cu ce viteză vor putea circula trenurile între Oradea și Cluj Napoca după reabilitarea căii ferate? Marcel Boloș: ”Se va ajunge la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h”

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), în valoare de 9,36 MILIARDE RON, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

Investiția va fi realizată din bani europeni prin programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

DEspre acest proiect s-a tot vorbit în ultimii 30 de ani, spune Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Mă bucur să vă anunț că un proiect „de suflet”, pentru care m-am luptat mai bine de doi ani, va prinde viață începând de astăzi. Este vorba despre linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru care a fost semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei. Dacă până acum cele mai rapide trenuri aveau viteze medii pe această rută de 60 km/h, acum se va ajunge la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h.

Implementarea acestui proiect înseamnă: modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe; reabilitarea a 5 tuneluri feroviare; modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată; modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire.

Distribuie informația
Alte știri