Cum a ajuns Oradea în topurile internaționale de turism? Mihai Jurca, City Manager Oradea la ”CronicariDigitali”: „Nu poți să te promovezi dacă nu ai conținut”

Invitat în cel mai popular podcast cultural românesc, Cronicari Digitali, Mihai Jurca, City Manager al orașului Oradea, a vorbit despre cum a ajuns acesta în topurile internaționale și a devenit un exemplu de bune practici la nivel național și internațional.

 „E adevărat că sunt multe orașe în România care au un bagaj pe care trebuie să-l pună în valoare. Răspunsul cel mai rapid și sincer este multă muncă! Chiar există mult efort și multă muncă care s-a pus în slujba orașului în ultimii 10-15 ani și cred că trebuie început de aici, și de la o viziune. Și viziunea înseamnă un plan cu niște priorități, nu multe, pe care să te concentrezi cu adevărat (…). Nu poți să faci turism, de exemplu, sau nu poți să începi să te promovezi dacă ție îți cad clădirile în cap sau tencuielile de pe clădiri în cap. Nu poți să faci turism dacă cel mai important obiectiv turistic din orașul tău, cum e la noi Cetatea Oradea, este în paragină.

Nu poți să spui că te bucuri de apa geotermală pe care o ai sub pământ, cum o avem noi, dacă nu ai niște investiții care să pună în valoare apa termală pentru oameni, să o ofere oamenilor într-o formă sustenabilă, educată, dar oricum trebuie făcută asta. Și cumva astea au fost soluțiile pe care le-am aplicat noi. Nu am avut o baghetă magică…și nu există baghete magice. Nu trebuie să gândim în cheia asta, trebuie să ne focusăm și să stabilim niște priorități și, indiferent cât e de greu și de câte probleme apar între timp, dacă ele nu sunt critice, nu trebuie să le acorzi mai multă atenție. Este foarte importantă munca, concentrarea și strategia, planul, viziunea.”, spune Mihai Jurca în dialogul cu moderatorul Cristian Șimonca, în podcastul Cronicari Digitali.

Oraşul Oradea a reuşit, în urma voturilor a peste 500.000 de turişti din întreaga lume, să ocupe locul 6 în Europa, într-un top al destinațiilor preferate de turiștii străini în 2022. Nu este singurul clasament international în care Oradea ocupă primele poziții, ascensiunea municipiului de reședință al județului Bihor fiind una care s-a produs în ultimii ani, grație unui plan strategic, detaliat în cel mai ascultat podcast cultural românesc, podcastul Cronicari Digitali, realizat de Zaga Brand și Asociația Human Made Art.

 „Eu în primul rând sunt orădean, sunt cetățean al orașului și sunt mândru de faptul că reușesc să contribui sau să generez parte din rezultatele bune e cu atât mai important. Suntem acolo pe locul 6 și, pentru cei care ne-au votat acolo, cu siguranță suntem de locul 6. În alte topuri suntem mai jos, în altele nu apărem. Topurile astea depind foarte mult de perspectiva, de informațiile la care sunt expuși cei care fac topuri, nu e o regulă. Cu siguranță, în schimb, pot spune că Oradea este o destinație turistică europeană. Nu ni se datorează nouă întru totul asta, i se datorează acestui bagaj de care vorbeam. În secolul al XV-lea, în 1400, în Oradea, locuia Sigismund de Luxemburg. El a fost înmormântat în Oradea, iar cetatea era unul dintre cele mai importante centre politice, religioase și economice din partea asta de Europă. Noi suntem un oraș european nu de acum, ci de foarte mult timp. E bine să știm lucrurile astea pentru a le putea valorifica. E bine să punem și noi, să construim și noi ceva care să contribuie la acest tablou.”, spune Mihai Jurca, City Manager Oradea.

„ Cred că sunt două lucruri extrem de importante: nu poți să te promovezi dacă nu ai conținut, sau dacă o faci, vei ajunge să îți îndepărtezi audiența, pentru că odată ce au constatat că promovarea e departe, foarte departe de conținut, nu vor mai consuma sau nu vor mai veni în orașul ăla. Și atunci, te promovezi și începi să o faci în momentul în care ai conținut și în care el este cât de cât agregat, și o faci cu un simț de răspundere.

 Eu tot timpul le spun colegilor și am făcut-o cât timp mă ocupam de partea de promovare – trebuie să fim modești în sensul în care să ne vedem locul într-un context sau altul. În contextul regional, în contextul național, în context european. Și dacă reușești să-ți vezi locul din mai multe perspective, nu vei crede nici că ești cel mai deștept, nici cel mai frumos, dar cred eu că am reușit să ne punem în valoare sau să prezentăm, în primul rând, lucrurile care sunt cele mai puternice la noi: arhitectura, multiculturalismul care este o chestiune fabuloasă, și faptul că am reușit să o transmitem într-o manieră directă sau indirectă, pur și simplu o simți, e fabulos. Faptul că o facem nu înseamnă că nu ne vedem dimensiunea și locul în contextul național. O facem cu un simț al răspunderii și al măsurii.”, a punctat City Managerul Oradea în cel mai nou episod al podcastului Cronicari Digitali.

Podcastul Cronicari Digitali, realizat de agenția Zaga Brand și Asociația Human Made Art, poate fi ascultat pe toate platformele de streaming audio. Noi episoade sunt lansate în fiecare joi și vineri.

Distribuie informația
Alte știri