Cum poţi învăţa matematica dintr-un semestru în patru ore

Cine n-a spus măcar o dată, în lungii ani de şcoală, „Of, fir-ar să fie de matematică” !? Sub sloganul „Matematica este ca apa, pătrunde peste tot”, unul dintre cei mai cunoscuţi realizatori de conţinut educaţional din Oradea, Sorin Andraş, a lansat un site care să-i ajute pe copii să înveţe mai repede, dar mai ales să înţeleagă, disciplina matematică.

Se poate învăţa matematica într-un mod plăcut şi atractiv ? Se poate reţine materia dintr-un semestru în 4 ore ? Mă poate ajuta matematica să fac faţă schimbării ? Învăţarea matematicii îmi poate dezvolta diferite tipuri de inteligenţă ? Raspunsul la aceste întrebări este pozitiv şi ţinta site-ului www.137.ro este de a construi pilonii pe care să se sprijine fiecare copil, pentru a face faţă schimbării şi adaptării la situaţii noi. Pentru că Sorin Andraş, unul dintre pionierii softului educaţional din România, crede că primul lucru care trebuie redat copiilor este încrederea, pe care sistemul de învăţământ orientat unidirecţional i-a ştirbit-o: „Vă simţiţi confortabil când sunteţi întrebat cât face 7+8 ? Evident, veţi zâmbi şi veţi răspunde rapid. Dar dacă vă întreb cât face 7+8 în baza 2 ? Nu vă mai simţiţi chiar confortabil, aşa-i ? La fel se simte şi un copil în clasa a V-a sau în clasa a VI-a când începe geometria. Noul „sistem de referinţă” în care este pus nu-l face să simtă confortabil, iar geometria este percepută de majoritatea ca o altă dimensiune. Exact la aceste lucruri lucrăm pentru ca învăţarea să se realizeze inteligent şi eficient”.

Potrivit principiilor celor aflaţi dincolo de atelierele de învăţare de pe www.137.ro, menirea unei şcoli sănătoase nu este de a face neapărat olimpici din copii, iar care nu reuşesc ssă fie catalogaţi drept proşti, acest lucru le dărâmă de fapt încrederea nu o zideşte. Un copil care este olimpic mai are nevoie de profesor sau profesorul are nevoie de el ?  Pentru ce ? Atunci când vorbim de educaţie nevoile cui căutăm să fie satisfăcute ?

„Să presupunem că mergeţi la cineva în vizită. Mergeţi cu bucurie şi cu speranţă, cam aşa cum se întâmplă şi în clasa I. În prima zi vă serveşte la masă orez. Nici n-o să băgaţi de seamă, chiar dacă nu vă place orezul. A doua zi primiţi tot orez. O să vă spuneţi că este o întâmplare, sau poate a mai rămas de ieri. A treia zi, când vedeţi în farfurie orez, o să vă enervaţi. A patra zi orezul vă generează stres ! Acum puneţi-vă în papucii copiilor şi spuneţi cum v-aţi simţi să primiţi timp de 8 ani, 10 ani (cei mai rezistenţi) sau 12 ani (încăpăţânaţii) zi de zi orez ? Vi se mai pare anormal că se revoltă ? Că nu mai au motivaţie ? Că sunt sătui de un astfel de tratament ? Posibil să greşesc, dar rezultatele de la examenele naţionale vorbesc foarte clar, iar abandonul şcolar la fel !”, mai spune Sorin Andraş.

Datorită celor de mai sus şi din încă o mie de motive proiectul educaţional www.137.ro se adresează celor care s-au săturat de monotonie. „Meniul” oferit este acela care poartă numele de învăţare naturală şi care nu vine în conflict cu modul de funcţionare al omului.

Distribuie informația
Alte știri