Cum te ajută în organizarea internă un soft organigrama?

O structură organizațională grafică, realizată cu un soft organigrama, oferă o imagine de ansamblu asupra departamentelor și a posturilor din companie. La fel ca un soft administrare personal, este o soluție digitală dezvoltată pentru a sprijini activitatea departamentului de resurse umane. Crearea unei organigrame pentru a defini raporturile dintre angajați, dar și pentru a clarifica responsabilitățile fiecăruia, ajută semnificativ operațiunile de HR și îmbunătățește organizarea internă.

Indiferent de dimensiune, numărul de angajați sau domeniul de activitate, companiile au nevoie de o organizare cât mai eficientă. Pentru a funcționa optim, trebuie să existe o structură clară a echipei, care să ajute fiecare membru să-și înțeleagă rolul, dar si să știe la cine trebuie să apeleze când are nevoie de ajutor. Utilizarea unui soft organigrama ajută departamentul de HR și angajații să lucreze mai ușor, și contribuie la o comunicare transparentă în cadrul organizației. În plus, atunci când specialiștii în resurse umane beneficiază și de un soft administrare personal, își pot gestiona o parte importantă a sarcinilor zilnice într-un mod simplu și rapid.

Reprezentarea ierarhiei interne cu un soft organigrama

O organigramă este o reprezentare grafică a structurii interne dintr-o companie. Include numele angajaților, rolurile și responsabilitățile lor principale, precum și relațiile și ierarhia dintre ei. Această reprezentare vizuală, creată cu un soft organigrama, este adesea folosită la nivel de companii, fiind gestionată de către departamentul de HR. Dacă specialiștii în resurse umane au la dispoziție și un soft administrare personal, pot gestiona în mediul online toate documentele angajaților: documente necesare angajării, contracte de muncă, acte adiționale, evidența controalelor medicale, rapoarte, cereri de concediu, învoiri, delegații sau altele.

Deoarece organigrama oferă o structură clară, definește fiecare rol în mod clar și poate include detalii de contact pentru fiecare angajat, ajută, de asemenea, la minimizarea unor neînțelegeri și a unor probleme de comunicare din organizație. Totodată, un soft administrare personal este ca o agendă internă a companiei, din care poți extrage informațiile despre angajați oricând este necesar. Mai mult, te ajută să ai o viziune de ansamblu asupra modificărilor apărute pe parcurs în companie și îți oferă acces la o arhivă cu foștii angajați.

Înțelegerea contribuției în performanța companiei

Deoarece arată într-un mod clar raporturile dintre angajați și rolurile lor, un soft organigrama ajută managerii din companii să vadă dacă structura creată funcționează la nivelul dorit. În același timp, îi ajută pe angajați să înțeleagă contribuția pe care o au în atingerea obiectivelor de business. Un alt avantaj este faptul că o organigramă facilitează identificarea eventualelor ajustări necesare în echipele formate. Spre exemplu, un angajat poate fi mutat într-o altă echipă, într-un rol în care poate să-și pună mai bine în valoare abilitățile profesionale. Ulterior, se pot face modificările în structura organizațională dintr-un soft organigrama. Dacă este vorba de schimbarea poziției unui actual angajat sau se recrutează o persoană din exteriorul organizației, informațiile și documentele necesare în acest proces pot fi gestionate dintr-un soft administrare personal.

Sprijin pentru noii angajați dintr-o companie

Cum mai contribuie un soft organigrama în organizarea internă dintre-un business? În cele ce urmează, vom prezenta alte beneficii aduse de realizarea unei structuri grafice din acest program:

  • Ajută noii angajați să se integreze mai ușor pentru că le permite să cunoască oamenii cu care lucrează chiar înainte de a-i întâlni, ajutându-i astfel să formeze legături mult mai ușor;
  • Ajută la gestionarea volumului de muncă: o organigramă bine definită ajută la vizualizarea volumului de muncă al angajaților, și la împărțirea eficientă a timpul dedicat activității profesionale;
  • Simplifică planificarea: Deoarece este disponibilă o structură vizuală a organizației, planurile și strategiile de viitor pot fi realizate mai simplu.
  • Resursele materiale, timpul și energia pot fi alocate mai bine, și se pot identifica rapid anumite competențe individuale utile în anumite proiecte.

Managementul operațiunilor HR cu soluții de la UCMS by AROBS

Îți dorești să ai parte în organizația ta de un soft organigrama, sau de un soft administrare personal? UCMS by AROBS dezvoltă de peste 25 ani soluții digitale, printre care și aplicația complexă True HR. Acest sistem de resurse umane este alcătuit din 19 funcționalități distincte, unde regăsim un soft organigrama și un soft administrare personal. Programele sunt configurabile și sunt inovate constant, astfel încât să răspundă la diverse nevoi și particularități ale companiilor. Contactează-i pe cei de la UCMS by AROBS prin email la sales@ucms.ro sau la telefon 0720 534 424, și află detalii despre cum soluțiile lor pot simplifica activitatea administrativă din compania ta.

Distribuie informația
Alte știri