Discuţii pentru dezvoltarea în comun a infrastructurii rutiere şi feroviare dintre România și Ungaria

Dávid Vitézy, secretarul de stat responsabil pentru politica de transporturi în cadrul Ministerului Tehnologiei şi Industriei din Ungaria a purtat discuţii cu omologul său român, Ionuţ-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România., relatează MTI.

“Împreună vom face tot posibilul pentru a accelera trecerea la frontieră, atât cu privire la transportul de marfă, cât şi pentru traficul de pasageri”, a subliniat secretarul de stat maghiar, pe pagina sa de Facebook.

Problema liniei de cale ferată care trece prin Biharkeresztes şi Oradea este că între Püspökladány şi Cluj-Napoca nu există electrificare, deşi pe liniile de legătură, în ambele ţări circulă locomotive electrice. Pe partea maghiară, electrificarea este programată să fie finalizată anul acesta, iar în luna ianuarie 2022 a fost lansată licitaţia şi în România, aceasta urmând să aibă trei etape, a explicat Dávid Vitézy.

Potrivit planurilor, viitoarea linie ferată de mare viteză Budapesta-Cluj-Napoca va fi tot pe acest traseu. Este vorba despre planuri pe termen foarte lung; în acest sens, în cele două ţări deocamdată se fac doar pregătiri, urmând să înceapă şi consultarea privind locaţia exactă a conexiunii de la frontieră, a mai spus oficialul ungar.

Se doreşte şi îmbunătăţirea legăturii feroviare dintre Debrecen şi Oradea. Există mai multe soluţii posibile pentru o legătură feroviară între cele două mari oraşe apropiate, cooperarea urmând să înceapă şi în acest sens, a specificat secretarul de stat ungar.

La reţeaua de autostrăzi dintre cele două ţări se lucrează în mod constant; legătura dintre M43-A1 funcţionează bine, iar în cazul M4-A3, autostrada a fost deja construită pe partea maghiară. Dávid Vitézy a subliniat că pentru Ungaria ar fi importantă continuarea autostrăzii în nordul Transilvaniei, deoarece şi la zonele locuite de maghiari se ajunge pe acest drum. Este adevărat că trecerea de pe A1 a fost construită, astfel că – deşi este nevoie de un mic ocol – se poate ajunge pe autostradă atât la Cluj-Napoca, cât şi la Târgu Mureş.

În direcţia Satu Mare se va construi autostrada M49, care va trece graniţa la Csenger. În Ungaria a fost finalizată recent licitaţia pentru primul tronson de 28 de kilometri, iar lucrările de construcţie a tronsonului de legătură cu România ar putea începe în 2023. Potrivit planurilor, autostrada M44 va ajunge în România – de la Békéscsaba va continua până la Sarkad, iar ulterior, în România se va conecta la viitoarea autostradă Arad-Oradea, a explicat politicianul maghiar.

“Vom continua să lucrăm împreună, dezvoltarea legăturilor rutiere şi feroviare este în interesul comun al ambelor ţări”, a scris secretarul de stat, pe pagina sa de Facebook.

Distribuie informația
Alte știri