Eliminarea nemulțumirilor ivite în interacțiunea dintre cadrele medicale și pacienți sau aparținătorii lor, în atenția Comitetului director al Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea

La Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea a demarat un proiect pilot realizat în parteneriat cu Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din urbea de pe Crișul Repede, menit a evalua sindromul burnout. Acesta se traduce într-o stare de epuizare, ce afectează cu precădere persoanele care, prin prisma profesiei, sunt expuse în mod constant unui nivel ridicat de stres. Vorbim în primul rând de medici, asistente sau alt personal din spital. Și asta pentru a elimina nemulțumirile ivite în interacțiunea cadrelor în halate, cu pacienții sau familiile acestora.

„Avem 4.600 de angajați de niveluri intelectuale, pregătire și educație diferite. În ultimele 6 luni am tratat în jur de 220.000 de pacienți și am avut 29 de reclamații și 27 de mulțumiri. Asta înseamnă 0,013% nemulțumiri oficiale. Sunt însă de acord că trebuie schimbată mentalitatea și lucrăm la acest lucru”, a spus dr. Gheorghe Carp.

El e cel care a inițiat, de la revenirea în funcția de manager la marele spital din Oradea protocolul cu Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității pentru a evalua angajații.

„Colaborarea a început pe un proiect de cercetare prin care evaluăm starea de epuizare a angajaților dar și problemele emoționale pe care le au în viața privată dar care intervin în activitatea profesională. Vom face o diagnoză să vedem care sunt problemele și unde putem să intervenim. Vom avea apoi intervenții țintite și vom încerca să îi învățăm pe angajați să-și gestioneze mai bine starea de anxietate”, a precizat prof. dr. Simona Trip.  

Distribuie informația
Alte știri