În urmă cu un an, contractul privind execuţia lucrărilor de pe lotul 4, Vârfurile-Ştei, al DN 76, Oradea-Deva, încheiat de CNAIR cu fostul antreprenor a fost reziliat din cauza neîndeplinirii obligaţiilor asumate şi lipsei de mobilizare a acestuia. Iniţierea unei noi proceduri de achiziţie publică întârzie.
Asta cu toate că sesizat şi interpelat de parlamentarul PNL. Găvrilă Ghilea, ministrul, în prezent, demisionar, al Transporturilor(al 28-lea titular al acestui portofoliu în ultimii 28 de ani) avansa ca termene ferme septembrie 2018, pentru lansarea acestui demers, respectiv martie 2019, pentru semnarea noului contract de execuţie pe lotul 4, Vârfurile-Ştei. “De unde să ştie el că o procedură de achiziţie lansată în septembrie nu se poate finaliza prin semnarea unui contract în luna martie a anului următor, se intreaba retoric parlamentarul bihorean.
În opinia lui Ghilea soluţia ar fi continuarea lucrărilor de către CNAIR în regie proprie, aşa cum s-a întamplat şi în cazul reparaţiei tronsonului surpat al autostrăzii Sibiu-Orăştie, dar şi a altor obiective din ţară. Pentru portiunea Vârfurile-Ştei , ce masoara 33 de km, lucrările sunt executate în proporţie de 80%, finanţarea fiind asigurată prin POIM.