Guvernul a aprobat finanțarea „Inelului rutier metropolitan Oradea” prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”

Guvernul României, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a aprobat finanțarea „Inelului rutier metropolitan Oradea”, un proiect al Consiliului Județean Bihor și al Primăriei Municipiului Oradea. Anunțul a fost făcut de Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, într-o conferință de presă susținută luni, 25 iulie.

Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kilometri care va asigura legătura cu drumurile naționale DN 1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a aprobat finanțarea acestui proiect prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Cumulat, Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea au asigurată suma de 201 milioane lei, valoarea totală estimată a proiectului fiind de 289 milioane lei, inclusiv TVA. 70% din valoarea totală a investiției va fi finanțată de Guvern, 23% de Consiliul Județean Bihor și 7% de Primăria Municipiului Oradea.

Ne propunem ca în luna august să demarăm procedura de licitație. Având în vedere că este o lucrare mare, am împărțit acest drum în două tronsoane. Va fi o procedură de licitație cu clauză suspensivă până la semnarea contractului de finanțare. Dacă totul va fi în regulă, am putea avea la finalul acestui an două contracte de proiectare și execuție semnate. Proiectarea este estimată la aproximativ 4 luni, iar execuția la 18 luni. Asta ar însemna că în primăvara anului viitor am putea începe efectiv lucrările, iar la finalul anului 2024 se va putea circula pe câteva tronsoane pe această centură. În 2025 ar trebui să se circule integral pe inelul rutier metropolitan”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN 76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu. 

Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte cu o lungime de 335,8 metri, respectiv 395,8 metri.

Alături de de centurile din zona metropolitană, această rețea de drumuri care s-ar închide cu inelul rutier metropolitan, va descongestiona traficul auto. Inclusiv pe Centura Oradea se va circula mai ușor, având în vedere că avem un trafic de 20 – 25 de mii de mașini în 24 de ore. De asemenea, în zonele de pe traseul inelului rutier care nu au acces la un drum modernizat, se vor crea noi oportunități, noi coridoare de dezvoltare”, a mai adăugat Ilie Bolojan.

Distribuie informația
Alte știri