Guvernul aloca prea putini bani pentru electrificarea caii ferate dintre Oradea si Cluj

Deși Guvernul a alocat mai multi bani, in 2019, pentru întreținerea infrastructurii feroviare publice, de la 1,04 miliarde de lei în 2018, la 1,41 miliarde de lei, mai multe proiecte feroviare vor primi sume total insuficiente, raportat la valoarea investițiilor.

Este si cazul proiecytului de electrificare a liniei Cluj – Episcopia Bihor. Bugetul ministerului include in acest sens 684 mii lei (Fondul European Dezvoltare Regionala) in conditiile in care suma necesara este de 10 milioane lei.

Nici acesti bani nu sunt insa siguri. Potrivit unei analiza facute de clubferoviar.ro, stratagema Finantelor este aceeași an de an. Se da un buget mare la Ministerul Transporturilor, se inchid gurile tuturor ca s-au alocat ca la nimeni altii pentru sector, iar la prima rectificare le iau cam 30-40% din bani si-i duc la pensii si salarii bugetare. In noiembrie mai iau 10-20% si anul sfârșește mult mai modest decât a început.

La instalarea Guvernului Danicla, in ianuarie 2018, programul de guvernare amintea si de electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, dar nu era prevazut un termen de finalizare.

Distribuie informația și pentru prietenii tăi:
Alte știri