Harta autostrazii Transilvania. Care este stadiul lucrarilor intre Bors si Cluj

A fost lansată o hartă interactivă cu toate proiectele majore de infrastructură rutieră și feroviară din România. Iniţiativa aparţine Asociației Pro Infrastructură.

„Harta este bazată pe trasee OpenStreetMap și este actualizată foarte des folosind informațiile primite de la sursele noastre, dar și prin contribuțiile membrilor comunității PeUndeMerg.ro, prezentând detalii importante despre fiecare proiect major. Pe hartă puteți vedea, în amănunt, traseele autostrăzilor și centurilor rutiere, dar și segmentele de căi ferate aflate acum în diverse stadii de implementare. Puteți întelege mai bine care proiecte sunt blocate, care nu au autorizație de construire sau acord de mediu emis ori proiect tehnic aprobat. Puteți chiar voi contribui! Dacă aveți informații noi, dacă găsiți erori sau pur și simplu aveți orice fel de întrebări, dați-ne de știre”, scriu reprezentanţii ONG-ului.  Harta este disponibilă AICI. 

Autostrada Suplacu de Barcău – Borş trebuie să fie gata în doi ani

Documentația pentru proiectarea și execuția celor 60 km ai tronsonului Suplacu de Barcău – Borș a fost transmisă spre Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), în vederea publicării.

Proiectul este format din trei loturi: Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), Chiribiș – Biharia (29 de km) și Biharia – Borș (5 km). Cu o valoare însumată de 215 milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată, contractul urmează să prevadă o perioadă de proiectare de şase luni și o perioadă de 18 de luni pentru construcție.

Perioada de garanție a lucrărilor, prevăzută în documentație, este cuprinsă între 5 și 10 ani, în funcție de opțiunea ofertanților. Pentru acest proiect, prevăzut în Master Planul General de Transport, ofertele trebuie depuse într-un interval de trei luni din momentul publicării.

„Contractul pentru segmentul Suplacu de Barcău- Borș va conține o serie de condiții stricte printre care eliminarea posibilității judecării litigiilor la Curtea de Arbitraj de la Paris, eliberarea autorizației de construcție doar după avizarea proiectului tehnic, precum și stabilirea clară a nivelului sancțiunilor aplicate antreprenorului, în cazul în care acesta nu respectă termenele și calitatea lucrărilor”, conform conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Constructorul care a lucrat pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş după ce Bechtel a abandonat şantierul a pierdut şi el contractul, dar şi banii încasaţi ca avans. Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a anunţat că toți banii încasați de asocierea Corsan – Corvian Construccion – Consinit – Road Consulting & Design Solution – Via Design au fost recuperați de la UniCredit Bank, în baza scrisorii de garanție depuse de constructor.

În 3 ianuarie, UniCredit a virat în contul CNAIR 60 de milioane de lei, iar în 21 martie, încă 2,3 milioane, penalități de întârziere, aferente „avansului acordat și nejustificat”. Lucrările pentru construcția acestui tronson au fost realizate, în proporție de peste 50%, de Bechtel. Şantierul a fost abandonat după ce, în 2013, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu americanii. După ce lucrările s-au degradat în fiecare an, asocierea firmelor spaniole şi româneşti a câștigat contractul pentru finalizarea tronsonului.

Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș. Este al patrulea contract de lucrări în cadrul Autostrăzii Transilvania pe care Ministerul Transporturilor îl reziliază în ultimii patru ani.

Distribuie informația
Alte știri