În ritm “de melc”! Cele mai multe restricții de viteză sunt pe magistrala 300 de cale ferată, București-Oradea

În rețeaua gestionată de CN CFR sunt peste 440 de restricții de viteză. Cele mai multe sunt pe magistralele București-Oradea(77) și Bucureșți–Timișoara(66), conform hotnews. De asemenea, viteza medie a trenurilor a scăzut în ultimii 14 ani din cauza restricțiilor de viteză, în special între Sighișoara și Arad unde sunt ample lucrări de reabilitare ce au deja mulți ani întârziere.

Dat fiind că numărul trenurilor Regio este de trei ori mai mare decât al trenurilor InterRegio, media de viteză este în jurul a 43-45 km/h, net inferior situației dinainte de 1989 când putem estima că media pe întreaga rețea era în jurul a 65-70 km/h, nu doar fiindcă restricțiile erau mai puține, ci și fiindcă existau mai multe trenuri cu rangul de Rapid. Sunt porțiuni mari unde trenurile au viteză foarte mică. De exemplu, pe M200, cele mai rapide trenuri fac 5 ore pe cei 201 km dintre Vințu de Jos și Arad.

Directorul general al CN CFR, Ion Gavrilă, spunea într-o conferință de presă, acum două luni, că obiectivul CFR este să elimine anual aproximativ un sfert dintre restricțiile de viteză. El spunea că anual se pot adăuga aproximativ 5% restricții noi, dar scopul este ca până în 2025 să fie eliminate o mare parte dintre restricțiile din rețeaua gestionată de companie.

Distribuie informația
Alte știri