Mașinile pentru capturarea câinilor fără stăpân din Bihor vor fi predate de Consiliul Județean către primării

Stadiul lucrărilor la adăposturile pentru câinii fără stăpân din Beiuș, Marghita și Salonta a ajuns la 75-80%. Constructorii mai au de executat poarta de acces, acoperișul din tablă și cuștile pentru câini.

Pentru capturarea și transportul patrupedelor, Consiliul Județean Bihor a achiziționat două autoutilitare Wolkswagen Transporter în valoare de 47.025 lei fiecare, o autoutilitară marca Opel Vivaro în valoare de 37.950 lei și trei remorci în valoare de 20.650 lei fiecare.

În baza hotărârii adoptate de Consiliul Județean Bihor în ședința ordinară de astăzi, 28 iulie, acestea vor fi predate primăriilor municipiilor Beiuș, Marghita și Salonta. Predarea autoutilitarelor și a remorcilor se realizează prin încheierea unor contracte de comodat pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire.

Vă reamintim că adăpostul de câini din Aleșd a devenit operațional în luna aprilie. Construcția este formată din 10 boxe acoperite, 6 dintre ele având fiecare o suprafață de 3 x 2,5 metri, restul de 1,6 x 1,6 metri. A fost amenajat și un spațiu de joacă/ plimbare pe o suprafață de aproximativ 17 x 7 m. Amplasamentul este racordat la utilități și este împrejmuit cu plasă bordurată. Amenajarea acestui spațiu a costat 372.253,17 lei, din care 370.414,87 lei reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor. 

În scopul gestionării adăposturilor pentru câinii fără stăpân, anul trecut a fost încheiată o asociere între Consiliul Județean Bihor, primăriile municipiilor Salonta, Marghita, Beiuș, primăria orașului Aleșd și Administrația Domeniului Public din Oradea (ADP).

În baza protocolului, Consiliul Județean Bihor finanțează construirea a patru adăposturi pe amplasamentele puse la dispoziție de autoritățile locale și dotarea lor cu câte o autoutilitară cu remorcă pentru capturarea și transportul câinilor fără stăpân.

La rândul lor, primăriile înființează servicii proprii prin delegarea unor societăți comerciale cu gestiunea adăposturilor. De asemenea, vor putea încheia contracte cu unitățile administrativ – teritoriale din zona limitrofă, existând o recomandare de arondare. Astfel, localitățile din Zona Metropolitană a Oradei vor putea încheia un contract cu ADP, iar celelalte localități cu serviciile înființate în Beiuș, Marghita, Salonta și Aleșd.

Distribuie informația
Alte știri