Noi pași pentru realizarea proiectului de modernizare și electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

Săptămâna trecuta a fost respinsă contestația pentru constructorul de pe lotul 2 și a fost desemnat supervizorul lucrărilor la lotul 4.

Curtea de Apel București a respins miercuri, 1 martie, contestația pe care a depus-o constructorul italian WeBuild (Astaldi) la contractul pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, scrie Economedia

De asemenea, proiectantul Egis a câștigat contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe lotul 4 al Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, considerat cel mai dificil lot dintre cele opt mari contracte feroviare din PNRR. Egis a câștigat licitația  cu o ofertă de 22 milioane lei, dar contractul poate fi semnat doar dacă în 10 zile nu se depun contestații, a anunțat joi compania CFR Infrastructură.

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, arată CFR.

Magistrala feroviară are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice.

Distribuie informația
Alte știri