Curtea de Apel București a amânat cu o lună, până pe 13 martie 2024, decizia privind contestația constructorului turc Nurol pentru Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania (A 3) contractul fiind semnat încă din noiembrie anul trecut cu firma Construcții Erbașu, scrie Economedia.
Compania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău -Chiribiș pe Autostrada Transilvania cu data de 15 martie 2024, lotul de 26 de kilometri din județul Bihor fiind primul contract pentru o autostradă atribuit constructorului Erbașu. Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. De la Chiribiș la Biharia, pe următorul lot CNAIR ar putea semna contractul cu Precon, dar atribuirea este îngreunată de procesele pe rol cu Trameco.
Firma Construcții Erbașu a fost desemnată, în luna septembrie, câștigătoare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km. Acesta ar fi primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. De la momentul semnării contractului, constructorul are la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri