Oradea are peste 600 de influenceri care pot promova zilnic branduri locale sau naționale

Promovarea prin intermediul influencerilor a devenit un trend în continuă creștere. Numai în primele 3 luni ale anului, creatorii de conținut din Oradea au câștigat din postările de pe Instagram sau TikTok în jur de 12.600 de euro, arată datele FameUp, platforma care conectează brandurile cu influencerii locali.

Pandemia și digitalizarea au deschis noi oportunități de comunicare online. În dorința de a fi tot mai aproape de comunități, companiile implică tot mai des influenceri în campanii găzduite pe rețele sociale. Potrivit datelor FameUp, la Oradea, în medie, în jur de 620 de influenceri, având peste 500 de urmăritori, sunt activi zilnic pe platformă pentru a face campanii pentru diverse produse sau servicii. În primele 3 luni ale acestui an, prin intermediul acestei platforme de influencer marketing au fost derulate în Oradea în jur de 4.500 de tranzacții. Asta înseamnă că utilizatorii de social media au câștigat din postările sau story-urile lor de pe Instagram sau TikTok în jur de 12.600 de euro (bartere și tranzacții financiare).

În toate marile orașe din România piața de influencer marketing a devenit tot mai dinamică. Brandurile locale au înțeles rapid beneficiile de a se conecta direct cu publicul, prin intermediul comunităților mici, de nișă. Creșterea este vizibilă de la o lună la alta, atât din punct de vedere al influencerilor înregistrați în platformă, cât și ca număr de branduri care derulează campanii, confirmând un trend vizibil atât la nivel național, cât și internațional”, explică Victor Gravronschi, Marketing Manager FameUp.

În prezent, în Oradea sunt peste 100 de branduri care utilizează influencerii locali pentru a se promova. Domeniile cu cele mai active campanii derulate prin FameUp sunt beauty, horeca, fashion, sports, retail, travel, events, banking și crypto.

Ce facem noi este să ajutăm brandurile să găsească influencerii potriviți și să ajungă astfel mai ușor la publicul țintă. Întregul proces de identificare, contactare și plată a influencerilor locali este automatizat, simplificându-se astfel colaborarea dintre companii și creatorul de conținut”, precizează Victor Gavronschi.

Canalul preferat de promovare rămâne Instagram, cu peste 80 la sută din materiale create (postări, story-uri), dar TikTok vine puternic din urmă, având rate de interacțiune foarte ridicate, mai ales pentru publicul tânăr.

Soluția cu care vine FameUp este să ajute brandurile să identifice influencerii relevanți din piață și să optimizeze procesele de influencer marketing. Agențiile au astfel posibilitatea de a customiza rapid și la costuri reduse campanii de promovare online. Aplicația automatizează întregul proces al unei colaborări dintre un brand și influenceri, de la recrutarea acestora și managementul de campanie, la briefing, facturare și plăți către influenceri.


Lansată în 2020, FameUp are în prezent o bază de date de peste 18.000 de influenceri activi în platformă la nivel național. Aplicația este rezultatul unui spin-off al unei rețele sociale dezvoltate anterior, din care au fost extrase mai multe funcționalități, reușind, imediat după lansare, să fie în topul descărcărilor în Google Play și AppStore. Start-up-ul dezvoltat de Ionuț Pătrășcoiu a beneficiat de mai multe investiții, cea mai mare provenind de la un grup de investitori din care fac parte fondul Early Games Venture și Daniel Dines – fondatorul UiPath, primul unicorn românesc.

Distribuie informația
Alte știri