„Pactul pentru Educaţie”’, lansat de USR Bihor

După Pactul pentru Mediu, USR Bihor a lansat „Pactul pentru Educaţie”. 5 programe sunt pregătite pentru alegerile locale.

Pactul pentru educaţie a fost prezentat, în conferinţa de presă de miercuri, 10 aprilie, de Daniel Palaghianu. Candidatul USR la Primăria Oradea spune că acest program s-a născut în mod natural, el însuşi fiind un părinte cu copii care au ales să plece la studii în străinătate şi au decis să rămână acolo. El atrage atenția că în Oradea nu s-a construit nicio școală ci doar o creșă și o grădiniță în Parcul Industrial.

Palagianu spune că USR Bihor a făcut în ultimii ani, mai multe amendamente la bugetul local pentru a suplimenta sumele pentru cheltuielile materiale din şcoli, fără răspuns sau chiar cu unul negativ

Candidatul la Primărie a menţionat, ca măsuri concrete după accederea în Consiliul Local, susţinerea parteneriatelor pentru o varietate mai mare de activităţi extraşcolare, cum ar fi proiectul Uniunii privind Cosmoparcul, parteneriate între primărie şi societatea civilă pentru organizarea de ateliere de ştiinţe, artă pentru copii.

Referindu-se la „Pactul pentru Educaţie”, Mihai Şvab, candidat la Europarlamentare insistă pe revitalizarea Palatului Copiilor şi transformarea acestuia într-un centru de excelenţă pentru educaţia extracuriculară şi vocaţională, cu ateliere, cursuri şi activităţi atractive. Acest obiectiv s-ar realiza într-un parteneriat între primărie, mediul de afaceri, ONG-uri, instituţiile de învăţământ şi Universitatea Oradea, fiecare cu contribuţia sa.

Profesorul Florin Nicoară a solicitat depolitizarea învățământului, dând ca exemplu Estonia. El spune că a solicitat acest lucru și USR-ului. În opinia sa selecția profesorilor, mai ales în școlile reprezentative, ar trebui făcuta de unitatea de învățământ. Asta ar fi doar în beneficiul elevilor. Nicoară critică și sistemul de accedere la doctorate spunând că acum „plouă cu doctori”.

Candidatul la conducerea CJ Bihor, Alex Orjan a insistat pe corupţia existentă în educaţie. El propune un sistem transparent şi echitabil, bazat pe eficientizarea resurselor, susţinut printr-un mecanism de raportare a tuturor faptelor din şcoli; monitorizarea şi evaluarea cheltuielilor şi proiectelor din educaţie; formarea şi conştientizarea cadrelor didactice prin seminarii şi ateliere pe tema corupţiei.

Distribuie informația
Alte știri