Parcare de tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu. Comunicat PMO

Primarul Ilie Bolojan a susținut azi, 6 septembrie, o conferință de presă în cadrul căreia a fost prezentat proiectul construirii parcării de tip Park and Ride din Piața Emanuil Gojdu. La conferință a fost prezent și arhitectul Pafka Ernest, care a prezentat detaliile tehnice ale proiectului.

Proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și a anexei privind realizarea obiectivului de investiții: „Construire parcare de tip Park and Ride – Piața Emanuil Gojdu – Oradea” va fi supus aprobării în ședința Consiliului Local de vineri, 7 septembrie 2018.

Valoarea totală a investiției este de 30.169.974,24 lei, iar durata prevăzută pentru realizarea lucrării este de 18 luni.

„După ce acest proiect ar urma să fie aprobat în ședința de consiliu, până la începutul lunii octombrie vom depune cererea de finanțare pe fonduri europene, iar în condițiile în care această finanțare va fi aprobată, estimăm că am putea începe lucrările în primăvara anului viitor, în așa fel încât într-un an și jumătate lucrările să fie finalizate”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Realizarea parcării va răspunde necesităților persoanelor care fac naveta cu autovehicule proprii din localitățile învecinate, în special din direcția Aleșd (E60 / DN1) și Beiuș (E79 / DN 76), care vor utiliza parcarea de tip Park and Ride și mijloacele de transport în comun cu stații de tramvai și autobuz în imediata apropiere a parcării.

Proiectul va contribui astfel la îmbunătățirea condițiilor de parcare a autoturismelor din zona Cetății Oradea. Prin realizarea parcajului în subteran și a coborârii în subteran a circulației de pe strada Emanuil Gojdu se va finaliza axa pietonală majoră Piața Unirii – str. V. Alecsandri – Parcul 1 Decembrie – Cetatea Oradea.

Prin realizarea acestui tip de parcare se urmărește reducerea pătrunderii fluxurilor motorizate pe rețeaua stradală a municipiului Oradea, prin încurajarea schimbării modale de la transportul privat la transportul public și, după caz, la modurile nemotorizate de transport (mersul cu bicicleta sau pietonal), evitarea congestionării traficului, reducerea cererii de locuri de parcare din municipiu și, în final, reducerea emisiilor de echivalent CO2 din traficul rutier.

Amplasamentul actual este folosit pentru parcarea la sol a autoturismelor. Situația existentă este provizorie și a rezultat în urma nefinalizării unor lucrări de amenajare a spațiilor publice aferente blocurilor de locuit și a nefinalizării construcției Catedralei Ortodoxe, cu accese și finisaje nepotrivite, spații ,,verzi” neunitare și neîntreținute, împânzite de o serie de rețele urbane, unele active, iar altele dezafectate, care vor fi desființate sau deviate prin prezentul proiect.

Capacitatea propusă a parcajului este de 264 locuri de parcare pentru automobile, din care 6 locuri pentru autovehicule speciale care deservesc persoane cu handicap, 6 locuri pentru mașini electrice și 9 locuri pentru motociclete, având o capacitate totală de 273 autovehicule.

Aria construită a parcajului amplasat la demisol este de 7.317,55 mp, din care 6.532,15 mp suprafața acoperită și 785,40 mp suprafața descoperită, la care se adaugă aria construită la parter: casa scărilor cu ascensor de persoane în suprafață de 84,45 mp. Aria desfasurată a parcajului este de 7.402,00 mp.

Clădirea parcajului va avea două accese cu câte două benzi de intrare – ieșire, ambele dinspre șanțul Cetății Oradea. Clădirea va cuprinde 5 accese pietonale parter-demisol, fiecare având și câte un ascensor de persoane, grupuri sanitare, spații tehnice.

Acest proiect se va realiza și finanța împreună cu proiectul de coborâre a carosabilului din Piața Emanuil Gojdu, din zona dintre Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor, și amenajarea carosabilului și a intersecției până la podul Dacia, lucrare denumită ,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa 1″. Proiectul va fi înaintat spre finanțare în cadrul Programului Operațional Regional, Axa 4.1 – Mobilitate urbana durabilă.

Având în vedere oportunitățile de finanțare prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 pentru proiecte din domeniul infrastructurii, Primăriei Municipiului Oradea prin Direcția Patrimoniu Imobiliar a inițiat achiziția serviciului de elaborare a documentației tehnico-economice la faza SF, urmând ca Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională să depună cererea de finanțare.

Distribuie informația
Alte știri