PRO România și PSD au depus miercuri, 20 mai, o moțiune simplă îndreptată împotriva ministrului Educației, Monica Anisie. Intitulat ”Pas cu pas am ajuns în colaps educațional – PNL a creat România NeEducată”, documentul prezintă în detaliu situațiile care au compromis dreptul la educație pentru mulți elevi, pe perioada coronacrizei.
Statisticile sunt mai mult decât îngrijorătoare: în perioada pandemiei pentru jumătate dintre elevi nu a fost asigurat dreptul la educație. Dar nu trebuie să ne uităm la statistici. Este suficient să observăm cu atenție, ca părinți ori bunici, cât de nepregătit a fost prins sistemul educațional, inclusiv în Bihor.
Cauza evidentă este lipsa infrastructurii, în contextul în care bugetul alocat pentru Educație și Cercetare,în 2020, este de doar 3,4% din PIB. Dar peste lipsa de finanțare s-au suprapus gafele și eșecurile ministrului Educației.
Până mai ieri nu se știa când se va da concursul pentru titularizare și ce vor face viitorii absolvenți, nu a existat niciun fel de coerență cu privire la stabilirea unui calendar pentru începutul de an școlar, nici pentru grădinițe și nici pentru școli și nu au fost comunicate în timp util scenariile și măsurile avute în vedere de minister, în contextul pandemiei de coronavirus.
În domeniul educației, PRO ROMÂNIA propune un sistem educațional de calitate, care să genereze competențe corelate cu necesitățile pieței muncii din secolul 21 .
Cum se poate ajunge acolo?
Programul Pro România propune asigura resursele necesare unui sistem de învățământ modern, investiții coerente în educația timpurie, regândirea carierei didactice pentru a atrage, a motiva și a reține cei mai buni absolvenți în aceasta profesie, profesionalizarea managementului instituțiilor de învățământ și descentralizarea acestora și dezvoltarea unor rute profesionale complete în parteneriat cu angajatorii.
Octavian Bara, lider PRO ROMANIA Bihor