Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziții publice SEAP anunțuri de consultare a pieței în vederea pregătirii de achiziții de material rulant finanțate prin fonduri europene nerambursabile. Trenurile pe hidrogen au fost testate în câteva țări din Europa, dar tehnologia este la început și este foarte scumpă, relatează hotnews.ro
ARF intenționează să organizeze proceduri de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt și lung parcurs, fiind vizate trenuri de maxim 200 de locuri.
Astfel, ARF intenționează să organizeze proceduri de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt și lung parcurs, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.
Trenurile cu hidrogen ar putea circula în viitor pe 6 rute din România. Una dintre ele este Arad-Oradea-Satu Mare-Baia Mare