Perspective noi de dezvoltare a Aeroportului Oradea

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat într-o conferință de presă, noii membri ai Consiliului de Administrație de la Aeroportul Oradea și prioritățile managementului pentru următorii ani. Va fi format din cinci persoane, un reprezentant al Ministerului de Finanțe, care urmează să fie comunicat, și patru reprezentanți ai autorităților locale.

Din partea Consiliului Județean Bihor a fost selectat Tudor Jidav, fost director al Aeroportului Internațional Henri Coandă București, actual angajat al companiei și specialist recunoscut la nivel național. Tudor Jidav va fi propus de către autoritatea județeană în funcția de președinte al CA. Reprezentantul Primăriei Municipiului Oradea va fi Mihai Jurca, city-manager, iar reprezentanții mediului economic privat din județ sunt Alexandra Cristina Drăghiciu – managerul departamentului de Resurse Umane al companiei Celestica, unul dintre cei mai mari angjatori din Bihor, și Dan Adrian Popuș, unul dintre managerii firmei Plastor, o companie locală cu un istoric de peste 100 de ani.

Consiliul de Administrație nu are niciun fel de conotație politică sau de altă natură. Membrii sunt oameni care au competențe cunoscute, atât în partea de aviație, cât și în partea de management în sectorul public sau cel privat. Alături de reprezentantul Ministerului, sper să facă o treabă bună în anii următori. Am avut deja o primă ședință cu membrii CA și am stabilit câteva priorități care sunt consemnate în contractele de management și care vor fi borne ale concursului care va fi organizat pentru postul de manager al Aeroportului Oradea”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, în conferința de presă.

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că un obiectiv important este reducerea cheltuielilor de funcționare la Aeroportul Oradea. Una dintre măsurile propuse este operarea într-un singur terminal.

CJ Bihor alocă, din banii bihorenilor, o subvenție de 1,5 milioane de euro anual. Nu este totuna dacă banii sunt folosiți pentru operarea aeroportului sau pentru cheltuieli de funcționare. Faptul că se lucrează în două terminale înseamnă cheltuieli de încălzire, utilități și energie electrică destul de mari. Având în vedere creșterile de prețuri care au avut loc în ultima perioadă, operarea înt-un singur terminal ar fi de preferat. Terminalul nou are o zonă de așteptare de peste 150 de persoane și are capacitatea să preia orice fel de zboruri”, a mai precizat președintele CJ Bihor.

Una dintre prioritățile managementului Aeroportului Oradea este creșterea veniturilor, prin internalizarea serviciilor de handling pasageri și bagaje și a serviciului de degivrare a aeronavelor. Potrivit anunțului făcut de Ilie Bolojan în conferința de presă, obiectivul este ca aceste activități să fie desfășurate în regie proprie de la finalul anului. Vânzarea combustibilului pentru aeronave și dezvoltarea unei baze tehnice pentru aeronave mici sunt alte surse de venit propuse. La fel de importante sunt accesarea fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, operaționalizarea terminalului cargo până în 2023, înființarea noii companii aeriene a Județului Bihor, precum și modernizarea aeroportului prin procesarea informatică a pasagerilor.

O altă măsură este reorganizarea activității. Pe ordinea de zi a ședinței ordinare din data de 16 septembrie este propusă spre aprobare noua organigramă a Aeroportului Oradea. Prin reducerea organigramei cu 9 posturi și înființarea unui post nou de inginer, Aeroportul va avea 52 de angajați.

Alte știri