Peste 300 de copii au decedat din cauza unor siropuri contaminate. OMS cere acţiuni ”imediate”

OMS a lansat un apel la ”o acţiune imediată şi coordonată” în vederea eradicării medicamentelor neconforme şi contrafăcute după decesul a peste 300 de copii din cauza unor siropuri de tuse contaminate, informează AFP.

În decursul ultimelor patru luni, cel puţin şapte ţări au semnalat incidente în care au fost implicate siropuri pediatrice împotriva tusei eliberate fără reţetă, a precizat Organizaţia Mondială a Sănătăţii într-un comunicat.

Peste 300 de decese au fost asociate cu administrarea unor astfel de medicamente în trei dintre aceste ţări: Gambia, Indonezia, Uzbekistan, a precizat organizaţia, adăugând că cele mai multe dintre decese s-au înregistrat în rândul ”copiilor sub cinci ani”.

Incidentele semnalate vizează contaminarea confirmată sau suspectată a unor siropuri de tuse fabricate în India, cu un conţinut ridicat de dietilen glicol şi de etilen glicol.

”Aceste substanţe contaminante sunt produse chimice toxice utilizate ca solvenţi industriali sau în soluţii antigel şi pot fi mortale chiar dacă sunt ingerate în cantităţi mici”, a avertizat OMS, adăugând că ”nu ar trebui să se găsească niciodată în medicamente”.

Potrivit OMS, furnizorii şi producătorii de medicamente trebuie ”să verifice mereu indicii ale unei contrafaceri” şi să vândă doar medicamente utilizate de autorităţile competente.

Distribuie informația

Sogema face angajări. Se caută muncitori calificați și necalificați pentru croit, călcat, cusut cu mașina și cusut manual. Informații suplimentare la numerele de telefon: 0359412081 și 0773964846

Alte știri