PMO acordă scutiri de la plata majorărilor de întârziere pentru obligațiile fiscale și nefiscale din perioada stării de urgență/alertă

Primăria Oradea acordă scutiri de la plata majorărilor de întârziere aferente obligațiilor fiscale și nefiscale născute în perioada stării de urgență/alertă și datorate bugetului local de către persoanele juridice și fizice.

Astfel, în ședința Consiliului Local de joi, 27 mai s-a aprobat schema locală de ajutor de minimis pentru acordarea acestor scutiri, dar și aprobarea procedurii de acordare a scutirilor de la plata majorărilor de întârziere.

„Tot ceea ce trebuie să facă beneficiarii acestor scutiri este să-și plătească integral până la data de 31 decembrie 2021 toate obligațiile principale și eventualele majorări anterioare datei de 16 martie 2020 și să solicite Primăriei, printr-o cerere simplă, să le fie scăzute majorările din starea de urgență și starea de alertă. Din evidențele noastre, posibilii beneficiari sunt 150 de firme care au de plată 4,5 milioane de lei, dar la această sumă se adaugă o scutire de 785.000 de lei din partea primăriei, plus 1900 de cetățeni care au de plată în acest moment 4 milioane lei, la care se adaugă o scutire 1,1 milioane lei. Rezultă așadar o plată de cca 8,5 milioane de lei către bugetul Primăriei Oradea, la care însă municipalitatea vine cu o scutire de cca 2 milioane de lei”, a precizat primarul Florin Birta, în cadrul conferinței de presă de joi.

Prin proiectul de hotărâre s-a aprobat nivelul minim al majorărilor de întârziere pentru care se poate acorda scutirea. Acesta este 1000 de lei pentru persoanele juridice, respectiv 100 lei pentru persoanele fizice.

Schema de ajutor de minimis intă în vigoare la data obținerii avizului favorabil de la Consiliul Concurenței.

Reluarea parțială a unor activități economice după încetarea stării de urgență a însemnat o dificultate reală pentru firme de a achita impozitele cu scadență în perioada de restricții a activității economice.

În acest context, oferirea unei soluții de plată a sumelor până la data de 31.12.2021 va permite o mai bună gestionare a resurselor financiare și evitarea unor blocaje sau chiar incapacități de plată. Primăria Oradea urmărește susținerea persoanelor juridice care își desfășoară activitatea economică pe raza administrativ-teritorială a municipiului Oradea, menținerea investitorilor locali, evitarea deschiderii procedurii insolvenței și maximizarea încasărilor bugetare.

Distribuie informația
Alte știri