Premierul Nicolae Ciucă a vizitat șantierul viitorului drum de legătură dintre Centura Oradea și Autostrada A3

Au început lucrările la cei aproximativ 19 kilometri de șosea care va lega centura Oradea de Autostrada Transilvania în zona Biharia. Prezent la Oradea, premierul României, Nicolae Ciucă, a făcut o vizită în teren, însoțit de purtătorul de cuvânt al Guvernului – Dan Cărbunaru, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării – Marcel Boloș, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației – Cseke Attila, ministrul Afacerilor Interne – Lucian Bode, șeful Cancelariei prim-ministrului – Mircea Abrudean, subsecretarul de stat în cadrul Ministerului Dezvoltării – Gabriel primarul municipiului Oradea – Florin Birta, președintele Consiliului Județean Bihor – Ilie Bolojan, George Bologan, ambasadorul României în Regatul Spaniei, precum și alți reprezentanți ai Guvernului și autorităților locale și județene, precum și constructori.

Vizita de astăzi pe șantier este semnalul de susținere al Guvernului pentru realizarea acestei investiții și a proiectelor de infrastructură. Acesta, asemenea altor investiții de care orădenii, bihorenii și ceilalți cetățeni beneficiază, reprezintă exemple de bune practici pentru modul în care sunt utilizate fondurile europene. Proiectul are o valoare de peste 545 milioane lei, fiind finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

„Este un proiect foarte important pentru infrastructura rutieră a județul Bihor și nu numai, este un proiect de care vor beneficia toți cetățenii care circulă în această zonă, este un proiect care se înscrie într-un model de bune practici în colaborarea dintre Guvern și autoritățile locale pe de o parte, și de pe altă parte, este un model de bune practici în ceea ce privește descentralizarea implementării proiectelor europene. Practic, putem să vedem două elemente distincte, dar ele sunt complementare și anume faptul că Sala Polivalentă a fost finanțată din bani guvernamentali și bani asigurați de către autoritățile locale, bani guvernamentali – 80% autoritățile locale – 20% și acest proiect care este finanțat din fonduri europene, aproximativ 545 de milioane de lei fără TVA, din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Acest tip de infrastructură contribuie atât la dezvoltarea economică, cât și la dezvoltarea turismului și cred că este foarte important faptul că diminuează foarte mult așteptarea în trafic a cetățenilor”, a precizat premierul Nicolae Ciucă.

Potrivit prim-ministrului Nicolae Ciucă, la nivelul țării noastre există un buget de aproximativ 21 de miliarde de euro care sunt destinați pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

„Este foarte important să adăugăm că și la nivelul Guvernului, prin bugetul de stat, sunt alocate fonduri, astfel încât să putem să asigurăm partea aceasta de complementaritate între ceea ce putem să facem prin arterele principale de transport și cele de la nivelul autorităților locale, de dimensiune mai mică – și, în felul acesta, doresc să subliniez că, la nivelul Guvernului, practic, strategia noastră de finanțare vizează tocmai acest principiu prin care să reușim să coordonăm alocarea fondurilor de la bugetul de stat cu cele alocate din fonduri europene. Este o discuție pe care o avem de fiecare dată cu autoritățile locale, cu reprezentanții instituțiilor guvernamentale, pentru că dorim foarte mult să existe o convergență a tot ceea ce înseamnă programe de dezvoltare și într-adevăr să putem să beneficiem pe deplin din tot ceea ce înseamnă implementarea acestora”, a mai precizat premierul României.

Drumul cu o lungime totală de 19 km va avea profil de drum expres pe 13 km și profil de drum naţional cu 4 benzi pe 6 kilometri. Acesta cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje și viaducte.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 21 iulie 2021 contractul de proiectare și execuție cu Strabag SRL, compania având la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. 

Distribuie informația
Alte știri