Primăria Oradea reia finanțarea ONG-urilor: regulamentul a fost lansat în dezbatere publică

Primăria Oradea va relua finanțarea ONG-urilor după un nou regulament, mult mai simplificat. Acesta a fost lansat în consultare publică pentru 45 de zile, urmând să fie aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local, în ședința din luna aprilie, după care se va lansa platforma, urmată de perioada de depunere a proiectelor.

Suma alocată activităților non-profit se ridică la 300.000 de lei, din care 100.000 de lei pentru tineret. Ultimul an în care a fost realizată selecția și finanțarea acestora a fost 2016.

„Este un regulament nou pe care-l lansăm astăzi, unul mult mai simplificat. De la cereri, la documentație și raportări, totul se va putea face online. Vom avea o documentație simplă, dar cu verificări ale bazelor de date ale altor instituții: Registrul Comerțului, ANAF, impozite și taxe. Mergem pe încrederea celor care vin și depun aceste proiecte pentru a lua acești bani, până la proba contrarie”, a declarat primarul Florin Birta.

La procedura de selecție se va pune accent pe două criterii importante: atingerea a cel puțin 60 de puncte din maximul de 100, respectiv relevanța și sustenabilitatea financiară.

„Relevanța înseamnă să ai un proiect care să fie în colaborare cu proiectul și cu programul de elemente publice al municipiului Oradea, evitarea dublării sau suprapunerii cu alte inițiative, tradiția și notorietatea evenimentului. Pentru astfel de evenimente, la punctaj se vor acorda maximum 30 de puncte. Un alt criteriu important este sustenabilitatea financiară, pentru care se vor acorda 30 de puncte, dar aici împărțit în mai multe subcategorii. Ne dorim parteneri puternici, cu grad mare de autofinanțare și cu evenimente care să aibă o anumită amploare. Cu cât gradul de cofinanțare al partenerilor va fi mai mare, cu atât vor fi mai multe puncte pentru a primi sumele solicitate”, a mai punctat primarul Florin Birta.Beneficiari posibili pot fi persoane fizice, fundații, asociații, unități de învățământ, instituții publice, culte religioase, dar și școlile sau persoanele fizice.

Comisia de selecție va fi formată din 3 persoane: două din rândul societății civile și un membru din cadrul Primăriei Oradea. În acest sens, municipalitatea așteaptă depunerea de CV-uri de către orădenii care doresc să facă parte din comisie, societatea civilă fiind decident majoritar.

Regulamentul poate fi consultat în atașament sau în secțiunea Dezbatere Publică de pe site www.oradea.ro .

În tabelul de mai jos regăsiți criteriile și junctajele

CRITERIUPUNCTAJ MAXIM
RELEVANȚA (relevanța în raportul cu obiectivele și programul de evenimente publice al Municipiului Oradea, evitarea dublării sau suprapunerii cu alte inițiative, relevanța pentru grupul țintă/beneficiari, tradiția și notorietatea evenimentului etc)30
CONSISTENŢĂ TEHNICĂ (concordanță între obiective și rezultate, coerența acțiunilor din cadrul proiectului, capacitatea de impact multiplicator, etc.)15
CAPACITATEA MANAGERIALĂ (capacitate și experiență în managementul proiectelor, parteneri implicați, etc.)10
SOLIDITATE FINANCIARĂ (realitatea bugetului, raportul cost/rezultate, capacitatea de autofinanțare a proiectului etc).Pentru subcriteriu „Capacitatea de autofinanțare a proiectului” se vor acorda 20 din cele 30 de puncte, astfel:Fonduri proprii solicitant – peste 60% din buget – 20 puncteFonduri proprii solicitant – între 40-60% din buget – 15 puncteFonduri proprii solicitant – între 20-40% din buget – 10 puncteFonduri proprii solicitant – între 10-20% din buget – 5 puncte30
REZULTATE AŞTEPTATE (rezultate măsurabile, număr beneficiari, etc)15
Distribuie informația
Alte știri